سوئیفت و راه‌اندازی بستر نرم‌افزاری جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی


انجمن مخابرات مالی بین بانکی در جهان، «سوئیفت» در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک بستر نرم‌افزاری جدید است که ارزهای دیجیتال نهاد مالی کشورها را به سیستم مالی موجود متصل کند. متخصصان این حرکت را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت دادن اکوسیستم پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند. حدود ۹۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند، اما بوجود آمدن پیچیدگی‌های فنی مرتبط با این موضوع موجب کندی در اجرای آن شده است.

به گزارش دیجیاتور، انجمن مخابرات مالی بین بانکی در جهان، «سوئیفت» در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک بستر نرم‌افزاری جدید است تا ارزهای دیجیتال نهاد مالی کشورهای مختلف را به سیستم مالی موجود متصل کند.

با توجه به نقش کلیدی سوئیفت در خدمات مالی جهانی، کارشناسان این حرکت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت یافتن اکوسیستم نوپای پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند.

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند. اکثر آنها نمی‌خواهند از Bitcoin و سایر ارزهای دیجیتال عقب بمانند، اما از طرف دیگر با پیچیدگی‌های فنی مرتبط با راه‌اندازی آن دست و پنجه نرم می‌کنند.


انجمن مخابرات مالی بین بانکی به ساختن یک بستر نرم‌افزاری جدید برای اتصال ارزهای دیجیتال نهاد مالی کشورها به سیستم مالی موجود می‌پردازد. کارشناسان این حرکت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت یافتن اکوسیستم نوپای پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند. بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند و تمایل دارند با تکنولوژی های مدرن همگام شوند و از جلو رفته ولی با چالش‌های فنی مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *