سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد.

سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد


در یادگیری فرزندان هنرمند و دانشمند پوران درخشنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، به‌مناسبت هفتم فروردین که روز تولد او است، سه جایزه از جشنواره‌های مختلف به او اهدا شد. این جوایز شامل بهترین اثر سینمایی از جشنواره اثر سینمایی باکو برای اثر سینمایی «بچه‌های ابدی»، جایزه بانوی طلایی و تمبر اختصاصی از جشنواره رمز موفقیت بودند. همچنین او جوایز و افتخارات دیگری از جشنواره‌های مختلف برای اثر سینمایی‌های مختلف به دست آورده است. او اثر سینمایی‌های معروفی همچون «زیر سقف دودی»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «بچه‌های ابدی»، و «رویای خیس» را اجرا کرده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی نگارخانه هنر هفتم، همزمان با هفتم فروردین زادروز پوران درخشنده کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران سه جایزه شامل جایزه بهترین اثر سینمایی از جشنواره اثر سینمایی باکو برای اثر سینمایی «بچه‌های ابدی»، جایزه بانوی طلایی (به عنوان نخستین بانوی کارگردان و فیلمساز ایران)، سردیس و تمبر اختصاصی از جشنواره رمز موفقیت توسط این هنرمند به نگارخانه هنر هفتم اهدا شد.

لوح زرین بهترین اثر سینمایی از ششمین جشنواره اثر سینمایی فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره اثر سینمایی فجر برای «پرنده کوچک خوشبختی»، سیمرغ بهترین اثر سینمایی از نگاه تماشاگران برای «هیس… دخترها فریاد نمی‌زنند» از سی و یکمین جشنواره اثر سینمایی فجر، پروانه زرین بهترین کارگردانی اثر سینمایی بلند از بیست و یکمین جشنواره اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان، هفت تندیس پروانه زرین از جشنواره اثر سینمایی کودک و نوجوان برای «بچه‌های ابدی»، دیپلم افتخار از اولین دوره جشنواره اثر سینمایی جیفونی ایتالیا برای «رابطه»، دیپلم افتخار از سومین جشنواره اثر سینمایی زنان از آرژانتین برای «پرنده کوچک خوشبختی» و «زمان از دست رفته»، برنده مشعل طلایی از دومین جشنواره اثر سینمایی غیرمتعهدها در کره شمالی برای «پرنده کوچک خوشبختی»، تندیس ابوریحان در دومین آیین سپاس از تهیه‌کنندگان برتر سینمای ایران، برنده جایزه جشنواره گلوبال هندوستان به پاس تلاش‌های صادقانه در طی سال‌های مداوم کار در حوزه هنر هفتم و در ارتباط با مردم از جمله جوایز و افتخارات دیگری است که این هنرمند به دست آورده است.

پوران درخشنده ساخت اثر سینمایی‌هایی همچون زیر سقف دودی، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، پرنده کوچک خوشبختی، بچه‌های ابدی، خواب‌های دنباله دار، رویای خیس، شمعی در باد، رابطه را در کارنامه هنری خود دارد.


پوران درخشنده برنده جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر هنر هفتم شده است. با ساخت اثر سینمایی‌های موفقی همچون زیر سقف دودی، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، پرنده کوچک خوشبختی، بچه‌های ابدی و دیگر آثار خود، او نشان داده است که یکی از بهترین کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است. او جوایز مختلفی از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره اثر سینمایی فجر، جشنواره اثر سینمایی‌های کودکان و نوجوانان و جشنواره اثر سینمایی غیرمتعهدها بدست آورده است. این هنرمند توانسته است با آثار خلاقانه و استثنایی خود، جایگاه خود را در عرصه هنر هفتم تثبیت کند و از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *