تدوین سند مردمی‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سند مردمی‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شد


در این متن اشاره شده است که مردمی‌سازی به معنای مشارکت معنادار و مؤثر مردم در فرآیندها و افزایش کارآمدی حکومت است و یکی از ضرورت‌های کشور برای تحقق اهداف تحول سیاسی است. در میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران نقش‌های مهم برای مردم و نخبگان تعریف شده و مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌ها و اجراها اهمیت دارد. مشارکت مردم در ساخت و ساز علم و فن‌آوری، می‌تواند منجر به شکوفایی جامعه و حفظ سرمایه‌های انسانی شود و برای این منظور نیاز به تلاش‌های بیشتری است. به منظور افزایش مشارکت و رضایت مردم، برنامه‌های مردمی‌سازی تدوین شده و اقداماتی برای اداره حکومت با مشارکت مردم صورت گرفته است.

به گزارش دیجیاتور، حامد فروزان، دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مردمی‌سازی به معنای مشارکت معنادار و مؤثر مردم در فرآیندها و در راستای افزایش کارآمدی حکومت است، گفت: مردمی‌سازی حکمرانی و حکمرانی مردمی یکی از ضرورت‌های کشور برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم تحول سیاسی است.

وی افزود: در میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران نقش‌های مهم و اساسی برای مردم و نخبگان تعریف شده است و مشارکت مردمی در سطوح مختلف از تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و مطالبه‌گری دیده شده است که لازم است برای تحقق حداکثری آن، تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

فروزان گفت: مشارکت آحاد مردم از جمله نخبگان و حلقه‌های میانی در ساخت و ساز علم، فن‌آوری و پیشرفت، موجب شکوفایی جامعه و حفظ سرمایه‌های انسانی خواهد داشت.

دستیار مردمی‌سازی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با طراحی مسیر اجرا و تعیین مأموریت‌های قابل واگذاری به مردم و در نظر گرفتن حوزه‌های متنوع فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گره خوردن آن با زندگی آحاد جامعه در حوزه‌های رفاه، مراقبت و خدمات اجتماعی، اشتغال و مهارت، نظام پوشش ریسک و سلامت، بازنشستگی، روابط‌کار، کارآفرینی، میراث کار و جوانی جمعیت سند مردمی‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شد.

وی افزود: برای به حداکثررسانی مشارکت و نقش مردم با تاکید بر برکات به میدان آوردن مردم در اداره حکومت، جهت اجرای موفق برنامه‌های مردمی سازی وزارتخانه با هدف افزایش رضایتمندی و امید آفرینی جامعه این اقدام صورت گرفت.


مردمی‌سازی باعث افزایش کارآمدی حکومت می‌شود و یکی از ضرورت‌های کشور برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم تحول سیاسی است. نقش‌های مهمی برای مردم و نخبگان در میثاق ملی تعریف شده است و مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری‌ها و اجراها بسیار مهم است.مشارکت آحاد مردم می‌تواند به شکوفایی جامعه و حفظ سرمایه‌های انسانی کمک کند. طراحی مسیر اجرا و تعیین مأموریت‌های قابل واگذاری به مردم در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.هدف اصلی این اقدام، افزایش رضایتمندی و امیدآفرینی جامعه از طریق برنامه‌های مردمی سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *