سلام به رکود مالی در انگلستان

سلام انگلیس به رکود اقتصادی


در سه ماهه سوم سال جاری، دانش مالی انگلیس با رشد منفی ۰.۱ درصدی روبرو شده است. این در حالی است که قبل از این، رشد مالی انگلیس صفر درصدی بوده بود. بخش خدمات اصلی کشور انگلیس تاثیر قابل توجهی در منفی شدن رشد مالی داشته است و حتی رشد در بخش ساخت و ساز و ساخت و ساز نیز بی اثر مانده است. کارشناسان معتقدند که منفی شدن رشد مالی انگلیس این کشور را در معرض رکود مالی قرار داده است. اگر یک کشور برای دو دوره متوالی سه ماهه رشد منفی را تجربه کند، به طور فنی وارد رکود شده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، ارزیابی آمارهای رسمی از رشد ساخت و ساز ناخالص داخلی انگلیس حاکی از آن است که دانش مالی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری رشد منفی را تجربه کرده است.

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده در حالی که ارزیابی‌های قبلی از صفر بودن رشد مالی این کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل از آن خبر می‌دادند اما محاسبات دوباره از رشد منفی ۰.۱ درصد دانش مالی انگلیس در همین بازه زمانی حکایت دارد.

از طرفی در سه ماهه دوم شامل ماه‌های آوریل تا ژوئن نیز دانش مالی انگلیس رشد صفر درصدی را به ثبت رسانده است.

عملکرد ضعیف بخش خدمات اصلی‌ترین دلیل منفی شدن رشد مالی انگلیس بوده و حتی رشد ۰.۴ درصدی ساخت و ساز و ۰.۱ درصدی ساخت و ساز در این کشور را هم بی اثر کرده است.

کارشناسان می‌گویند منفی شدن دانش مالی انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری این کشور را در معرض رکود مالی قرار داده است. به طور کلی اگر دانش مالی یک کشور برای دو دوره متوالی سه ماهه رشد منفی را تجربه کند از نظر فنی وارد رکود شده است.


دانش مالی انگلیس در سه ماهه سوم سال جاری رشد منفی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *