سقوط ۷ درصدی ارزش سهام شرکت تسلا در بازار سهام آمریکا

سقوط ۷ درصدی ارزش سهام تسلا در بورس آمریکا


در معاملات شب گذشته بازار سهام آمریکا، ارزش سهام شرکت ساخت و ساز خودروهای برقی تسلا آمریکا ۷ درصد کاهش یافت. این افت ارزش به دلیل کاهش فروش در بازار چین در ماه فوریه بوده که ناشی از رخصتی سال نوی چینی است. این اتفاق در حالی رخ داده که تسلا با کاهش تقاضا و افزایش رقابت در بازار جهانی مواجه است. فروش خودروهای تسلا در چین نیز از ۱۹ درصد کمتر از سال گذشته بوده و ارزش سهام تسلا در این معاملات با کاهش ۷.۲ درصدی به ۱۸۸ دلار و ۱۴ سنت رسیده است. به منظور مقابله با رقبا و جلوگیری از کاهش تقاضا، شرکت تسلا قیمت برخی از مدل‌های خود را کاهش داده و تشویق‌های خرید به مشتریان ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته بازار سهام آمریکا ارزش سهام شرکت ساخت و ساز خودروهای برقی تسلای آمریکا ۷ درصد سقوط کرد.

دلیل افت ارزش سهام تسلا کاهش فروش این شرکت در بازار چین در ماه فوریه بوده که دلیل آن هم رخصتی سال نوی چینی عنوان شده است.

دلیل تأثیر زیاد آمارهای مربوط به فروش وسایل نقلیه در چین بر سهام تسلا این است که این اتفاق در حالی رخ داده که این شرکت آمریکایی در بازار جهانی با کاهش تقاضا و افزایش رقابت روبرو است.

شرکت خودروسازی تسلا در ماه فوریه سال جاری تنها ۶۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه در بازار چین فروخت که نسبت به فوریه سال گذشته ۱۹ درصد کمتر بوده و کمترین میزان از دسامبر سال ۲۰۲۲ بوده است.

کارخانه تسلا در شانگهای چین حدود نیمی از بار ساخت و ساز این شرکت را بدوش می‌کشد.

ارزش سهام تسلا در معاملات شب گذشته با کاهش ۷.۲ درصدی به ۱۸۸ دلار و ۱۴ سنت رسید که نسبت به ابتدای سال جاری هم ۲۴ درصد کاهش داشته است.

در مسیر تقابل با افزایش رقابت به خصوص از سوی برخی شرکت‌های چینی و کاهش تقاضا، شرکت تسلا دست به کاهش قیمت برخی مدل‌های خود و ارائه مشوق‌های خرید به مشتریان زده است.


معاملات شب گذشته بازار سهام آمریکا ارزش سهام شرکت ساخت و ساز خودروهای برقی تسلا ۷ درصد سقوط کرد. دلیل افت ارزش سهام تسلا کاهش فروش این شرکت در بازار چین در ماه فوریه بوده؛ کارخانه تسلا در شانگهای چین حدود نیمی از بار ساخت و ساز این شرکت را بر دوش می‌کشد. ارزش سهام تسلا در معاملات شب گذشته با کاهش ۷.۲ درصدی به ۱۸۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. در مسیر تقابل با افزایش رقابت، شرکت تسلا دست به کاهش قیمت برخی مدل‌های خود و ارائه مشوق‌های خرید به مشتریان زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *