سرعت آپلود شبکه جهانی با فیبر نوری ۲۰۰ برابر افزایش یافته است.

سرعت آپلود اینترنتی با فیبر نوری ۲۰۰ برابر شده است


در مراسم افتتاح طرح فیبر نوری روستایی، منازل و کسب و کارها، عیسی زارع پور اعلام کرد که سرعت شبکه جهانی با طرح فیبر نوری به ۹۰۰ تا هزار مگابیت در ثانیه می‌رسد که ۹۰ برابر سرعت کنونی شبکه جهانی محسوب می‌شود. همچنین بیان کرد که طرح فیبر نوری روستایی در ۶۰ سایت نسل پنجم در استان مازندران افتتاح شده و اتصال شش هزار و ۲۰۰ روستا به فیبر نوری ممکن شده و ۹۴ درصد روساهای بالای ۲۰ خانوار کشور و ۹۸ درصد روستاهای مازندران به شبکه جهانی پرسرعت دسترسی دارند. این مراسم به حضور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عیسی زارع پور عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح فیبر نوری روستایی، منازل و کسب و کارها به صورت وبیناری با اشاره به اینکه سرعت شبکه جهانی با طرح فیبر نوری به ۹۰۰ تا هزار مگابیت در ثانیه می‌رسید، آن را ۹۰ برابر سرعت کنونی شبکه جهانی ذکر کرد و گفت: سرعت آپلود و میانگین در کشور چهار تا پنچ مگابیت در ثانیه است و سرعت فیبر نوری ۲۰۰ برابر سرعت کنونی است.

وی با اظهار اینکه ۶۰ سایت نسل پنجم در استان مازندران افتتاح شده است، از تلاش‌های اپراتورهای مختلف تقدیر کرد و گفت: میانگین سرعت شبکه جهانی در سایت‌های موبایل نیز ۳۲ مگابیت در ثانیه است که با پروژه فیبر نوری ۳۰ برابر شده است.

وی از اتصال شش هزار و ۲۰۰ روستا به فیبر نوری خبر داد و گفت: مابقی روستاها نیز تا بهار سال آینده به فیبر نوری متصل می‌شود.

وزیر مخابرات گفت: ۹۴ درصد روساهای بالای ۲۰ خانوار کشور و ۹۸ درصد روستاهای مازندران به شبکه جهانی پرسرعت دسترسی دارند.

در این مراسم سایت طرح فیبر نوری روستایی، منازل و کسب و کار روستایی آبندانکش و شهر نکا، بابلسر و ساری با حضور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات راه اندزی شد.

افتتاح طرح فیبر نوری بابلسر، سایت ارتباطی شهر ساری و سایت نسل پنجم موبایل از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور وزیر مخابرات راه اندازی شد.


طرح فیبر نوری روستایی و افزایش سرعت شبکه جهانی در استان مازندران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *