بامداد سوم فروردین، رودخانه زاینده بازگشایی می‌شود.

زاینده‌رود بامداد سوم فروردین‌ بازگشایی می‌شود


در گفت وگو با خبرنگار دیجیاتور، محمود چیتیان اعلام کرد که با هدف تأمین بخشی از نیاز آبی کشت حقابه و بران در حوضه زاینده رود، از بامداد جمعه سوم فروردین خروجی سد زاینده رود افزایش خواهد یافت. او با اشاره به کاهش بارندگی ۳۵ تا ۴۰ درصد در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده رود در سال آبی کنونی، از مردم استان تقاضا کرد که منابع آبی را بهینه مصرف کنند و تمامی موازین صرفه جویی را انجام دهند تا تأمین منابع آبی برای کلیه مصرف کنندگان حوضه تا پایان سال آبی جاری حفظ شود.ن خواهش آن ها ، تا پایان سال آبی جاری، برای حفظ تأمین منابع آبی برای تمام مصرف کنندگان در این حوضه موفق شوند.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اظهار داشت: با هدف تأمین بخشی از نیاز آبی کشت غله حقابه بران حوضه زاینده‌رود، از بامداد جمعه سوم فروردین خروجی سد زاینده‌رود افزایش می‌یابد.

وی افزود: متأسفانه در سال آبی کنونی در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده رود کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصد بارندگی را شاهد هستیم و از این رو از مردم استان تقاضا داریم که منابع آبی را بهینه مصرف کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت منابع آبی منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: از مردم خواهشمندیم تمامی موازین صرفه جویی را انجام دهند که بتوانیم تا پایان سال آبی جاری (پایان شهریور ۱۴۰۳) شرایط تأمین منابع آبی را برای کلیه مصرف کنندگان این حوضه حفظ کنیم.

به گزارش مهر، نخستین نوبت از رهاسازی منابع آبی برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد.


تأمین بهینه مصرف منابع آبی در حوضه زاینده‌رود برای کشت غله بران از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال آبی کنونی، بارندگی در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده رود به میزان ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است، بنابراین مردم استان باید منابع آبی را بهینه مصرف کرده و تمامی موازین صرفه جویی را رعایت کنند. هدف نخستین رهاسازی منابع آبی برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان، حفظ شرایط تأمین منابع آبی برای مصرف کنندگان این حوضه تا پایان سال آبی جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *