رکورد جمعیت شاغل در زمستان ۱۴۰۲

رکورد تعداد جمعیت شاغل در زمستان ۱۴۰۲


در زمستان ۱۴۰۲، تعداد جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر در ایران به ٢٤ میلیون و ١٩٤ هزار نفر افزایش یافته است که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ٧٥٧ هزار نفر بیشتر است. بخش خدمات با ٥٣.٦ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را دارد و بعد از آن بخش‌های تولیدی و زراعت قرار دارند. این برای اولین بار است که تعداد جمعیت شاغل در زمستان یک فصل به بیش از ۲۴ میلیون نفر رسیده است، نشان از رشد بیش از یک میلیون نفری شاغلان در این دوره نسبت به سال‌های گذشته دارد.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۱۴۰۲ جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر در این فصل ٢٤ میلیون و ١٩٤هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ٧٥٧ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده مالی نشان می‌دهد که در زمستان ١٤٠٢، بخش خدمات با ٥٣, ٦ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های تولیدی با ٣٣.٥ درصد و زراعت با ١٢.٩ درصد قرار دارند.

نکته مهم آمار جمعیت شاغل در زمستان ۱۴۰۲ این است که نسبت به فصول مشابه در سال‌های گذشته، زمستان ۱۴۰۲ بیشترین تعداد شاغلین در مطالعات تاریخی کشور ثبت شده است. این برای اولین بار است که در فصل زمستان تعداد جمعیت شاغل در کشور از ۲۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

تعداد جمعیت شاغل در زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۳۹۹ در حکومت دوازدهم بیانگر رشد بیش از یک میلیون نفری شاغلان در کشور است.

تعداد جمعیت شاغل کشور در زمستان گذشته نسبت به زمستان سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ که سال‌های اوج پس از برجام محسوب می‌شود بین یک تا ۲.۶ میلیون نفر بیشتر شده است.


تعداد شاغلین در فصل زمستان ۱۴۰۲ افزایش یافته است. بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال را داشته و بخش‌های تولیدی و زراعت نیز شاغلانی دارند. در زمستان ۱۴۰۲ بیشترین تعداد شاغلین در مطالعات تاریخی کشور ثبت شده است. این افزایش شاغلین در حکومت دوازدهم بیش از یک میلیون نفر است. تعداد شاغلین در زمستان گذشته نسبت به سال‌های پس از برجام نیز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *