روغن بادام: معجزه‌ای برای پوست که نباید از آن غفلت کرد!

روغن بادام از دو نوع بادام شیرین و بادام تلخ تهیه می‌شود که از زاویه‌های مختلف تفاوت‌هایی دارند. این دو نوع روغن با طبع‌های گرم، خشک و تر به ترتیب برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مزایای روغن بادام شیرین می‌توان به حضور ویتامین E، A و B7 که برای سلامت پوست، مو و ناخن اهمیت دارد اشاره کرد. استفاده از روغن بادام در ساخت و ساز کِرم‌های حاوی آن برای مراقبت و درمان پوست نیز رایج شده است، از جمله محصولاتی که از روغن بادام ساخته می‌شود می‌توان به کرم نرم‌کننده پوست دست و کرم مخصوص ترک پا اشاره کرد که کمک می‌کنند تا پوست زیبا و سالمی داشته باشیم.

انواع روغن بادام

احتمالا می‌­دانید که روغن­ بادام در دو­ نوع بادام شیرین و بادام تلخ در بازار موجود است. یکی از مشخصه­‌هایی که طبیعت برای تمایز میان بادام تلخ و بادام شیرین در نظر گرفته است، رنگ شکوفه­‌های درختان است. شکوفه درختان بادام تلخ به رنگ صورتی و شکوفه نوع شیرین آن، به رنگ سفید است.

اما تفاوت این‌­دو تنها در رنگ شکوفه درختان­‌شان خلاصه نمی‌شود، بلکه از طبع روغن تا موارد استفاده را نیز شامل می‌شود. برای مثال روغن بادام تلخ، طبعی گرم و خشک دارد در حالیکه روغن بادام شیرین دارای طبع گرم و تَر است.

فواید روغن بادام تلخ

فواید روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از منابع اصلی تامین ویتامین E، ویتامین A و B7 به حساب می‌­آید که در نگهداری و مراقبت از پوست، ناخن و مو نقش مهمی را ایفا می‌­کند. رفع چین و چروک، بهبود زخم­‌های سطحی ناشی از سوختگی یا بریدگی، کمک به درمان اگزمای پوستی و همچنین کمک به از بین بردن آکنه و جوش از مزایا و فواید این روغن به حساب می‌آیند.

همچنین روغن بادام شیرین سرشار از کلسترول خوب (HDL) است و به­‌همین دلیل به‌عنوان یک چربی­ خوب شناخته می‌شود. مصرف خوراکی این روغن به‌صورت کنترل شده موردی ندارد و می‌تواند به سلامت قلب و عروق شما کمک قابل توجهی نماید.

انواع­ کِرم­‌های حاوی روغن بادام برای پوست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای روغن بادام، تامین سلامت و شادابی پوست به حساب می‌آید. به‌همین دلیل، شرکت­‌های تولیدی که در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند، استفاده از این روغن را در دستورکار خود قرار دادند تا به­‌واسطه آن کِرم­‌های مناسبی برای مراقبت و درمان پوست ساخت و ساز و عرضه نمایند.

کرم نرم­ کننده پوست دست

خشکی پوست دست به‌عنوان یک معضل­، برای افراد زیادی شناخته شده است. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد، از بیماری پوستی تا شستشوی بیش‌ ­از اندازه دست‌­ها می‌تواند باعث این معضل شود. همچنین افراد بسیاری در فصل­ زمستان درگیر خشکی شدید پوست و ترک­ خوردگی­‌های آزاردهنده می‌شوند. کرم‌های نرم­‌کننده پوست دست حاوی روغن بادام، می‌توانند گزینه‌­ای مناسب برای بهبود تَرک­‌ها و خشکی باشند.

کرم مخصوص تَرک ­پا

دلایل زیادی برای ایجاد ترک ­پا وجود دارد. از ایستادن طولانی ­مدت تا استفاده از کفش‌های نامناسب، می‌تواند باعث ایجاد تَرک پا شود. برای رفع این تَرک­‌ها و نرم­ شدن خشکی­‌های به وجود آمده، استفاده از کرم‌های حاوی روغن­ بادام، بهترین گزینه به حساب می‌آیند.

کرم ترک ­پا روغن بادام ، یکی از مناسب­ترین محصولاتی­‌ست که می‌توانید برای رفع تَرک­‌ها و خشکی پاشنه ­پا استفاده نمایید. البته می‌توانید برای رفع خشکی و تَرک در قسمت­‌های دیگر بدن نیز، مانند آرنج و زانو، این کرم را مصرف نمایید. روغن بادام به‌عنوان پایه اصلی ساخت و ساز این کرم، موجب شده است تا مصرف کنندگان رضایت بالایی را پس­از استفاده از این محصول ثبت نمایند.

کرم مخصوص تَرک ­پا

کرم‌های آبرسان

تجربه خشکی پوست بعد از حمام، برای اغلب افراد تجربه‌ای ناراحت­ کننده به حساب می‌آید. آبرسان­‌های زیادی در بازار موجود است و همین موضوع شاید باعث سردرگمی افراد در انتخاب درست این محصول شود. پیشنهاد می­کنیم آبرسانی را انتخاب کنید که حتما روغن بادام در مواد استفاده شده برای ساخت و ساز آن وجود داشته باشد.

کرم دور چشم

محصولات زیادی برای رفع تیرگی و خشکی دور چشم ساخت و ساز و به بازار عرضه می‌شود. همان­طور که پیش­تر نیز اشاره کردیم، استفاده از روغن بادام می‌تواند نقش موثری در ایجاد پوستی شفاف داشته باشد. برای همین پیشنهاد می­کنیم هنگام تهیه کرم دور چشم، به وجود روغن بادام توجه لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *