روش تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید بدون آسیب دیدن

راهکار‌های تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید یک موضوع مهم و کاربردی است که حالا در اختیار شما قرار گرفته است. با توجه به اینکه مواد شیمیایی ممکن است باعث تغییر رنگ ناخواسته در کفش‌های چرمی سفید شوند، استفاده از روش‌های طبیعی برای تمیز کردن این نوع کفش‌ها توصیه می‌شود. مثلاً می‌توانید از خمیر دندان، سرکه سفید و روغن زیتون برای تمیز کردن کفش‌های خود استفاده کنید. همچنین، بهتر است که هر چه زودتر پس از کثیف شدن، کفش‌های خود را تمیز کنید تا آسیب کمتری به چرم آنها وارد شود. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با بیشترین بخش‌های مرتبط با موضوع، می‌توانید مطلب را به طور کامل مطالعه کرده و نظرات و پیشنهادات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تمیز نگه‌داشتن کفش‌های سفید به خودی خود کار سختی است و تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید کار بسیار سخت‌تری است چون مواد شیمیایی مانند آمونیاک می‌توانند باعث تغییر رنگ ناخواسته شوند و ماشین لباسشویی نیز اصلا انتخاب درستی برای تمیز کردن آن‌ها نیست. خوشبختانه، روش‌های کاملاً طبیعی برای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید با محصولات خانگی مانند خمیر دندان، سرکه سفید و روغن زیتون وجود دارد. در این مطلب با راهنمای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید همراه شما هستیم.

راهنمای تمیزکردن کفش چرمی سفید

استفاده از خمیردندان

مرحله اول

بند کفش خود را بردارید و آن‌ها را در یک کاسه با منابع آبی گرم و مواد شوینده خیس کنید یا در ماشین لباسشویی بیندازید.

مرحله سوم

قسمت بیرونی کفش خود را با پارچه یا حوله مرطوب کنید. یک پارچه را خیس کنید تا مرطوب شود اما خیس نشود تا چرم شما بیش از حد رطوبت نگیرد. پارچه مرطوب را روی تمام کفش بمالید تا کثیفی اولیه پاک شود.

مرحله چهارم

مقداری خمیر دندان را روی لکه‌ها و کثیفی‌های باقیمانده بمالید. حتما از خمیر دندان سفید کننده غیر ژل استفاده کنید که رنگ مصنوعی نداشته باشد که کفش شما لکه دار نشود. خمیر دندان را با انگشتان خود به چرم بمالید.

مرحله پنجم

لکه‌ها را با مسواک و در حرکات دایره‌ای کوچک پاک کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید. کل کفش را با این روش تمیز کنید.

مرحله ششم

خمیر دندان را با حوله پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام خمیر دندان را تمیز کرده و اگر در برداشتن خمیر دندان مشکل دارید، پارچه را با کمی منابع آبی گرم مرطوب کنید و خمیر دندان را از روی کفش پاک کنید.

مرحله هفتم

هنگامی که تمام خمیر دندان پاک شد، کفش‌های خود را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید و قبل از گذاشتن به درون جاکفشی مطمئن شوید که کاملا خشک شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن کفش چرم مشکی و قهوه‌ای

تمیزکردن کفش چرم سفید با خمیر دندان

استفاده از سرکه و روغن زیتون

مرحله اول

سرکه و روغن زیتون را در یک بطری اسپری با هم ترکیب کنید. ¼ فنجان سرکه و ½ فنجان روغن زیتون را در بطری ریخته و محکم تکان دهید. به خاطر بسپارید قبل از هر بار اسپری، خوب بطری را تکان دهید.

مرحله دوم

محلول را روی کفش خود اسپری کنید و در مناطقی که تغییر رنگ یا کثیفی ناخواسته وجود دارد، محلول بیشتری را اسپری کنید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند.

مرحله سوم

محلول را با یک پارچه خشک پاک کنید. برای جلوگیری از ساییدگی بیشتر کفش، از یک پارچه نخی نرم یا پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

سرکه و روغن زیتون برای تمیز کردن کفش چرمی سفید

بیشتر بخوانید: پاک کردن کفش سفید با مواد و روش‌های بی ضرر و کاربردی

جلوگیری از ایجاد لکه روی کفش

  1. به محض کثیف شدن کفش‌های خود را تمیز کنید. تمیز کردن نقطه‌ای راهی آسان برای حفظ ظاهر کفش سفید شما است. به محض اینکه کثیفی و لک روی کفش شما قرار گرفت، از یک دستمال یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن لک‌ها، خراش‌ها و کثیفی‌ها استفاده کنید. هر روز بعد از اینکه از محل کار یا مدرسه به خانه برگشتید، کفش‌های خود را چک کنید و هر گونه آلاینده‌ها روی کفش‌های خود را تمیز کنید.هر چه در نظافت مرتب کفش خود کوشاتر باشید، کمتر مجبور خواهید بود چرم سفید را تمیز کنید.
  2. اگر لکه های عمیق‌تری روی کفش شما نشسته، می‌توانید از یک صابون ظرفشویی ملایم بدون رنگ و یک مسواک برای پاک کردن کثیفی استفاده کنید.
  3. کفش‌های خود را در داخل خانه و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. نور خورشید می‌تواند باعث زرد شدن و آسیب رسیدن به چرم کفش شما شود. هنگامی که کفش خود را نمی‌پوشید آن‌ها را در یک نقطه تاریک و خنک در خانه خود نگه دارید.

بایدها و نبایدهای نگهداری از کفش چرم

  1. کفش‌هایتان را زیر باران نپوشید. چرم اگر خیس شود جمع می‌شود.
  2. سعی نکنید کفش‌های کثیف را جلا دهید. با جلا دادن، کثیفی را به زور وارد چرم می‌کنید و به کفش‌هایتان آسیب می‌رسانید.
  3. کفش‌های خود را به طور منظم تمیز کنید. از یک برس نرم یا پارچه میکروفیبر استفاده کنید.
  4. به کفش‌های خود محلول یا اسپری پاک کننده بزنید. سطح را پاک کنید تا تمیز و نرم بماند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *