همکاری بین روسیه و ونزوئلا در زمینه منابع هیدروکربن و قدرت اتمی

روسیه و ونزوئلا به دنبال همکاری در حوزه نفتی و هسته‌ای


در یک دیدار بین وزیر خارجه روسیه و همتای ونزوئلا، توافق شد که دو کشور همکاری‌های خود را در حوزه ساخت و ساز منابع هیدروکربن و استفاده آرامش‌آمیز از قدرت اتمی افزایش دهند. این توافق می‌تواند به افزایش ثبات مالی و بهبود توانمندی‌های فنی دو کشور منجر شود. همچنین اعلام شد که هجدهمین نشست کمیته بین دولتی روسیه و ونزوئلا در ماه اکتبر سال گذشته برگزار شده و دو کشور حوزه‌های مختلفی را برای گسترش همکاری‌های خود تدوین کرده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از تاس، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که مسکو و کاراکاس توافق کرده‌اند تا همکاری‌های خود در حوزه ساخت و ساز منابع هیدروکربن و استفاده آرامش‌آمیز از قدرت اتمی را افزایش دهند.

وی تاکید کرد این توافق به افزایش ثبات مالی و بهبود توانمندی‌های فنی دو کشور منجر خواهد شد.

این مقام روس در دیدار با همتای ونزوئلایی خود گفت: ما تمرکز ویژه‌ای را روی افزایش مبادلات تجاری و بهبود مناسبات مالی دو کشور خواهیم داشت. به اعتقاد ما کمیته بین دولتی روسیه و ونزوئلا نقش مهمی را در این مسیر ایفا می‌کند.

این دیپلمات روسی ادامه داد: هجدهمین نشست این کمیته در ماه اکتبر سال گذشته برگزار شد و در قالب آن دو کشور حوزه‌های بسیار خوبی را برای گسترش همکاری‌های خود تدوین کردند که از جمله آنها می‌توان به همکاری در ساخت و ساز منابع هیدروکربن از میادین نفتی ونزوئلا و توسعه میادین گازی، حوزه زراعت، دارویی، و علوم درمانی به همراه فعالیت‌های فضایی، همکاری در حوزه مخابرات و تکنولوژی مخابرات و همچنین پیشرفت اشاره‌کرد.

لاوروف تاکید کرد: استفاده آرامش‌آمیز از قدرت اتمی که ما امروز درباره آن گفتگو کردیم، نیز به نظر پر سود می‌آید.


افزایش همکاری‌های خود در حوزه ساخت و ساز منابع هیدروکربن و استفاده آرامش‌آمیز از قدرت اتمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *