روسیه در تلاش برای ایجاد سیستم بانکی مستقل از روابط حکومتی در بریکس

روسیه به دنبال ایجاد نظام بانکی مستقل از سیاست در بریکس


در حاشیه برگزاری نشست وزرای دارایی و دانش مالی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس، وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور قصد دارد یک نظام بانکی مستقل از روابط حکومتی را ارائه کند. این پیشنهاد با هدف تضمین تداوم روابط تجاری بین کشورهای عضو این گروه صورت گرفته است و شامل ایجاد یک مکانیزم پرداخت قابل اعتماد بر مبنای اصول جدید از جمله فناوری زنجیره بلوک و استفاده از ارزهای مجازی می‌شود. از ویژگی‌های این نظام جدید اشاره به راحتی استفاده از آن برای کشورهای عضو، شفافیت و کاهش هزینه‌ها است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از بلومبرگ، آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، در حاشیه برگزاری نشست وزرای دارایی و دانش مالی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس اعلام کرد که این کشور به دنبال ارائه پیشنهاد ایجاد یک نظام بانکی مستقل از روابط حکومتی در قالب این گروه است.

نشست مذکور امروز و فردا در سائوپائولپی‌برزیل برگزار می‌شود و نماینده روسیه در این نشست تأکید کرده برای اینکه کشورهای بریکس بتوانند به طور عادی توسعه داشته باشند ما باید به ایجاد یک نظام بانکی مستقل از روابط حکومتی فکر کنیم و تداوم روابط تجاری بین کشورهای عضو را تضمین کنیم.

به گفته سیلوآنوف، حجم روابط تجاری بین کشورهای گروه بریکس در حال گسترش است و برای بهبود این روند ما باید یک مکانیزم پرداخت قابل اعتماد و اتکا ایجاد کنیم.

این مقام روس ادامه داد: ما امروز پیشنهاد ایجاد یک نظام پرداخت بر مبنای اصول جدید را مطرح خواهیم کرد که بخشی از این مبانی جدید مربوط به فنآوری زنجیره بلوک و استفاده از ارزهای مجازی خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این نظام جدید راحتی استفاده از آن برای کشورهای عضو، شفافیت و پایین بودن هزینه‌های استفاده از آن است.


گروه بریکس به دنبال ایجاد یک نظام بانکی مستقل از روابط حکومتی در قالب این گروه است. روابط تجاری بین کشورهای عضو در حال گسترش است و برای بهبود آن نیاز به ایجاد یک مکانیزم پرداخت قابل اعتماد و اتکا دارند. پیشنهاد ایجاد یک نظام پرداخت بر مبنای اصول جدید اعم از فنآوری زنجیره بلوک و استفاده از ارزهای مجازی ارائه شده است. راحتی استفاده از این نظام برای کشورهای عضو، شفافیت و کاهش هزینه‌ها از ویژگی‌های این نظام جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *