هر روز ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در ایران پخش می‌شود.

روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع می شود


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که تاکنون در سال جاری ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در ایران توزیع شده است، که نسبت به سال قبل ۴.۱ درصد رشد داشته است. او همچنین اعلام کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه همچنان میزان توزیع بنزین افزایش یافته و برای سازماندهی بهینه مصرف سوخت باید نظارت جدی ادامه یابد. وزارت منابع هیدروکربن هم اعلام کرد که در آخرین روز سال قبل بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف شده است که رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش دیجیاتور، جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به‌طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون (یکم تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲)، با ۱۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر، ۴.۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در روزهای شنبه، چهارم فروردین‌ماه و یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه نیز به‌ترتیب ۱۲۰.۵ و ۱۲۲.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این اعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال (چهارم و پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۰ و ۱۲۰.۹ میلیون لیتر، به‌ترتیب ۹.۵ و ۱.۳ درصد رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر لزوم سازماندهی بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تصریح کرد: نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان رخصتی نوروزی ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت منابع هیدروکربن، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.


توزیع بنزین در کشور از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته است. همچنین، مصرف بنزین در روزهای شنبه و یکشنبه نیز افزایش داشته است. لزوم سازماندهی بهینه مصرف سوخت توسط مردم تأکید شده و نظارت بر روند تأمین سوخت تا پایان رخصتی نوروزی ادامه خواهد داشت. مصرف بنزین در سال گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای را در کشور ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *