رشد 25 برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های ساخت و ساز پراکنده برق به دنبال دار است

رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق


در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور، حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اعلام کرد که برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۳ شامل افزایش ظرفیت ساخت و ساز پراکنده به میزان ۳۱۳ مگاوات است. او بیان کرد که برق منطقه‌ای تهران اولین شرکتی است که موفق به اخذ مجوز فروش گواهی ظرفیت شده و امکان تأمین مالی نزدیک به ۸,۰۰۰ میلیارد ریال برای سال آینده را فراهم می کند. وی همچنین افزود که اجرای این پروژه‌ها باعث تقویت شبکه برق، افزایش راندمان تبدیل انرژی و کاهش هزینه‌ها خواهد شد و در نهایت اثرات مثبت این اقدامات برای مردم شهر تهران و حفظ زیست محیطی بسیار اهمیت دارد.

حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۳ اظهار د اشت: در حوزه افزایش ظرفیت ساخت و ساز پراکنده برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۱۳ مگاوات پروژه در برق منطقه‌ای تهران تعریف شده که معادل ۳ برابر ظرفیت در نظر گرفته شده برای سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

وی با تاکید بر اهمیت حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز پراکنده شرکت برق منطقه‌ای تهران اولین برق منطقه‌ای کشور است که موفق به اخذ مجوز فروش گواهی ظرفیت به میزان ۸۱ مگاوات در بازار سهام انرژی شده است که منجر به تأمین مالی نزدیک به ۸,۰۰۰ میلیارد ریال در این بخش برای سال آتی خواهد شد.

قراگوزلو گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها ضمن کسب موفقیت جدید در جلب مشارکت بخش خصوصی، امکان تأمین بخشی از انرژی مصرفی شبکه و تقویت شبکه جهت گذر از پیک بار تابستان محقق خواهد شد و از مزایای افزایش راندمان تبدیل انرژی، تعویق هزینه‌های توسعه شبکه، پیک سایی و کاهش تلفات برق، بهبود سطح ولتاژ و کاهش هزینه‌های انتقال نیرو بهره مند خواهیم شد.

وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و گفت: نصب و راه اندازی این مولدها، موجب تأمین برق پایدار، کاهش سازماندهی مصرف‌های احتمالی، افزایش راندمان تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلاینده‌ها زیست محیطی می‌شود.


افزایش ظرفیت ساخت و ساز پراکنده و ساخت و ساز برق از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران باعث بهبود شبکه برق و کاهش هزینه‌های انتقال نیرو خواهد شد. نصب و راه اندازی مولدها به مردم منطقه امکان تأمین برق پایدار، کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان، حفظ ذخایر و کاهش آلاینده‌ها زیست محیطی را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *