ردیابی یک جنایتکار از طریق یوتیوب

ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب


متن مذکور از دیجیاتور، به نقل از گیزموچاینا، به موضوع حریم خصوصی و شرکت‌های فناوری مانند گوگل پرداخته است. گزارش‌ها حاکی از این است که حکومت آمریکا به تازگی از گوگل خواسته است اطلاعاتی درباره کاربران خود فاش کند، به ویژه کاربرانی که ویدئوهای خاصی در بازه زمانی معین را مشاهده کرده‌اند. این اقدام نگرانی‌های زیادی درباره حفظ حریم خصوصی و توازن بین تحقیقات آنلاین و امنیت اطلاعات به وجود آورده است. از طرفی، ممکن است به دلیل فاش شدن ویدئوهای عمومی، گوگل مجبور به ارائه این اطلاعات شده باشد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا،اگر فردی به شدت به حریم خصوصی اهمیت می دهد احتمالا باید موبایل و دستگاه های هوشمند دیگر را دور بیندازد و در کلبه ای جنگلی زندگی کند. زیرا در حال حاضر هیچ نوع حریم خصوصی واقعی وجود ندارد و شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل همه چیز را درباره کاربران می دانند.

البته اگر تصور شود این شرکت ها اطلاعات کاربران با کسی از جمله حکومت (به استثنای مواردی خاص) به اشتراک نمی گذارند، کاربران احساس بهتری خواهند داشت. اما طبق گزارش هایی جدید مشخص شده حکومت آمریکا می تواند به گوگل دستور دهد تمام اطلاعات یک کاربر را فقط به خاطر تماشای ویدئویی در یوتیوب درخواست کند.

گزارش های جدید حاکی ازآن است که اخیرا حکومت آمریکا از گوگل خواسته اطلاعات خصوصی درباره برخی ازکاربرانش را فاش کند. شاید تصور شود منظور کاربرانی است که در جنایت یا مشکلی قانونی درگیر بوده اند. اما نمی توان از دلیل درخواست اطلاعات کاربران توسط حکومت به طور حتم اطمینان حاصل کرد زیرا مقامات نمی دانستند افراد مورد هدف خود را نمی شناختند.

بلکه مقامات خواستار اطلاعات شخصی کاربرانی شده اند که برخی ویدئوهای خاص را بین مطالعات تاریخی یک تا ۸ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تماشا کرده اند. اطلاعات درخواستی حکومت شامل نام، آدرس، شماره تلفن ، فعالیت های کاربر در گوگل و حتی IPآدرس آنها بوده است. دلیل چنین درخواستی نیز دستگیری فردی در فضای آنلاین با نام کاربری elonmuskwhm بوده است.

این فرد به دلیل پولشویی و اداره کردن یک کسب و کار غیرقانونی انتقال پول تحت تعقیب است. مقامات برای یافتن وی به ماموران مخفی دستور داده اند آموزش های نقشه برداری از طریق پهپادها و نرم افزارهای AR را در یوتیوب ارسال کنند. ممکن است فکر کنید این اقدام برای دستگیری مجرمان فرایندی عادی است. اما، ویدئوهای مذکور به طور عمومی منتشر شده بودند و به عنوان مثال، بیش از ۳۰ هزار نفر آنها را تماشا کردند.

این بدان معنا است که احتمالا اطلاعات ده ها هزار کاربر از طریق ویدئوهایی فاش شده که هر کاربری به آنها دسترسی داشته است. این تاکتیک سوالات زیادی درباره توازن بین تحقیقات آنلاین و حریم خصوصی را به وجود آورده است. متاسفانه گوگل مجبور بوده این اطلاعات را فاش کند.


اطلاعات خصوصی کاربران به حکومت آمریکا فاش شده است، که ممکن است دستگیری یک فرد برای پولشویی و اداره کسب و کار غیرقانونی باعث شده است. حکومت از گوگل خواسته است اطلاعات شخصی کاربران برخی ویدئوها را در مطالعات تاریخی خاصی تماشا کرده اند را فاش کند. این امر سوالاتی درباره حفظ حریم خصوصی و توازن بین تحقیقات آنلاین و حریم خصوصی ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *