ربات چینی دستیابی به رکورد جدید سرعت کوهپیمایی را شکست

ربات چینی رکورد جدید سرعت راه رفتن را شکست


شرکت چینی “یونی تری رباتیکس” اعلام کرده است که ربات انسان نمای H1 با سرعت جهانی 3.3 متر بر ثانیه رکورد جدیدی را ثبت کرده است. این ربات در دسامبر 2023 معرفی شده و قابلیت حمل وزن تا 30 کیلوگرم را دارد. با داشتن مفاصل آزاد در پاها و بازوها، این ربات محیط اطراف خود را با استفاده از دوربین و ماژول های مختلف رصد می کند. همچنین، ربات جدیدتر Evolution V3.0 قادر به حرکت و انجام حرکات پیچیده مانند پریدن از پله ها است.


دریافت
12 MB

به گزارش دیجیاتور به نقل از نیواطلس، شرکت چینی «یونی تری رباتیکس» مدعی است ربات انسان نمای H۱ رکورد جهانی سرعت را ثبت کرده است. این ربات دوپا در یک ویدئو با سرعت ۳.۳ متر برثانیه (۱۱.۹ کیلومتر برساعت) حرکت می کند.

H۱ نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد که در حقیقت نخستین مدل ربات انسان نمای شرکت یونی تری بود. این شرکت قبلا برای توسعه ربات های چهارپا مشهور بود. نسخه اولیه معرفی شده ربات مذکور ۱۸۰۵ میلیمتر ارتفاع و دود ۴۷ کیلوگرم وزن داشت و همچنین می توانستباری تا وزن ۳۰ کیلوگرم را حمل کند. هر یک از پاهای H۱ به دلیل مفاصل در لگن، زانو و مچ تا ۵ درجه آزادی حرکت دارند. مفاصل شانه و بازو نیز در کل به هر بازو تا ۴ درجه آزادی حرکت می دهند.

ربات مذکور ۳۶۰ درجه محیط اطرافش را با کمک دوربین Intel RealSense D۴۳۵i که بالای سرش نصب شده و همین طور ماژول Livox MID۳۶۰ LiDAR رصد می کند. بازده این ابزارها توسط میکروپردازشگرهای Dual Intel Core i۷-۱۲۶۵Uتحلیل می شوند.

در ویدیوی مذکور جدیدترین نسخهH۱ دیده می شود که Evolution V۳.۰ نام دارد و فعالیت های بیشتری انجام می دهد. این ربات مانند آنچه قبلا ذکر شد می تواند روی سطح صاف با سرعت ۳.۳متر برثانیه حرکت کند.

ربات جدیدEvolution V۳.۰ نه تنها با سرعت راه می رود، بلکه حرکات موزون انجام می دهد، از پله ها بالا و پایین می رود و بالا می پرد.


ربات H1 شرکت چینی “یونی تری رباتیکس” رکورد جهانی سرعت را ثبت کرده است، با سرعت ۳.۳ متر بر ثانیه. این ربات انسان نمای اولیه بوده و می تواند باری تا وزن ۳۰ کیلوگرم را حمل کند. ربات با دوربین های Intel RealSense D435i و ماژول Livox MID360 LiDAR محیط اطرافش را رصد می کند و توسط میکروپردازشگرهای Dual Intel Core i7-1265U تحلیل می شود. این ربات جدیدترین نسخه H1 با نام Evolution V3.0 می باشد و در علاوه بر سرعت حرکت، حرکات موزون انجام می دهد، از پله ها بالا و پایین می رود و بالا می پرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *