راه | چیستان که وقتی پر است حرکت می‌کند و وقتی خالی است متوقف می‌شود؟

حل کردن چیستان و معما، یکی از تفریحات معمولی است که به ما کمک می‌کند تا اوقات فراغتمان را با لذت بخش کرده و به سلامت ذهن و فکرمان کمک کند. این فعالیت باعث رشد فکری مغز و افزایش توانایی‌های ذهنی ما می‌شود. حل کردن این نوع چیستان‌ها در کودکان می‌تواند باعث پذیرش بهتر اطلاعات و یادگیری بالاتری شود و در بزرگسالان جلوی بروز بیماری‌های ذهنی مانند آلزایمر را بگیرد. این سرگرمی، قابلیت انجام در همه میراث‌ها و زبان‌ها را دارد و مختص زبان فارسی نیست. از آنجایی که این نوع چیستان‌ها در همه زبان‌ها قابل حل هستند، می‌توانند تاثیر بسیاری در بهبود فعالیت‌های ذهنی و تفکری ما داشته باشند.

حل کردن چیستان و معما را می‌توان از جمله تفریحات سرگرم کننده‌ای برشمرد که نه تنها می‌توانند اوقات فراغت ما را لذت بخش کنند، بلکه برای سلامت ذهن و فکر ما نیز کارکردهایی دارند. می‌توان اینطور بیان کرد که مهم‌ترین مزیت خواندن چیستان‌ها و معماها این است که مغز را به چالش می‌کشد و نتیجه‌ی این چالش رشد فکری مغز است.

حل کردن سوال در کودکان می‌تواند پذیرش او را برای یادگیری بالاتر برده و در بزرگسالان از بروز بیماری‌هایی همچون آلزایمر جلوگیری کند.

این سرگرمی در همه میراث‌ها و زبان‌ها وجود داشته و مختص زبان فارسی نیست. البته زبان فارسی و زبان‌هایی که حروف نوشتاری دارند این قابلیت را خواهند داشت تا کلمات مختلف حروف یکسانی داشته و داخل هم قرار گیرند.

در نظر داشته باشید که داشتن محدودیت زمانی برای یافتن پاسخ چیستان هیجان مغز شما را افزایش می دهد و باعث بیشتر شدن سرعت عمل ذهن شما خواهد شد. به سوال موجود در تصویر به دقت نگاه کنید. اکنون سعی کنید پاسخ را در عرض پنج ثانیه حدس بزنید. برای شروع آماده هستید؟ زمان هم اکنون آغاز می‌شود: ۱، ۲، ۳…

بیشتر بخوانید: آن چه میوه‌‌ای است که هسته‌هایش بیرون آن است؟

چیستان راه خالی

آن چیست که وقتی پر است راه می رود وقتی خالی است می ایستد؟

بیشتر بخوانید: از خوردنی هاست اما هیچکس دوست ندارد آن را بخورد!

.

.

.

.

.

.

.

چیزی به ذهنتان می‌رسد؟

.

.

.

آیا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

.

.

.

.

.

.

زمان شما تمام شد! 

.

.

پاسخ را مشاهده کنید؛

پاسخ چیستان راه خالی

پاسخ این چیستان کفش است.

چگونه؟

بله کاملا درست حدس زدید. زمانی که کفش پر باشد یعنی پایی درون آن است و می‌توان با آن حرکت کرد و در زمانی که خالی است یعنی پایی برای رفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: آن چیست که بالا می رود بار دارد، پایین می آید کار دارد؟

معلمین و مربیان عزیز می‌توانند با تغییراتی کوچک این نوع چیستان‌ها را برای دانش آموزان مطرح کرده و به پرورش ذهن و تغییر در نحوه فکر کردن کودکان کمک نمایند. بازی‌های فکری اغلب جزو سرگرمی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند، زیرا فکر کردن را در شما تحریک می‌کنند و به مغز شما اجازه می‌دهند فراتر از چارچوب‌ها فکر کند.

آیا توانستید به این چیستان پاسخ بدهید؟ چند ثانیه طول کشید؟ این چیستان را برای اعضای خانواده و دوستان خود ارسال کنید و آن‌ها را در این چالش شریک کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *