دو هفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید به شانتال آکرمن تجلیل می‌کند.

دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن


دو هفته کارگردانان که بخشی جانبی از جشنواره اثر سینمایی کن است، اقدام به برگزاری یک جایزه به انتخاب تماشاگران کرده‌اند تا به یاد کارگردان بلژیکی، شانتال آکرمن باشند. این جایزه توسط بنیاد شانتال آکرمن اهدا شده و به برنده این جایزه یک کمک مالی ۷۵۰۰ یورویی اهدا می‌شود. برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که این جایزه نشان احترامی به دیدگاه پیشگامانه و مستقل شانتال آکرمن می‌باشد. این بخش که از سال ۱۹۶۸ شروع به کار کرده است، نشان‌دهنده تلاش بخش دوهفته کارگردانان برای نزدیک‌تر کردن آن به اهداف اولیه‌اش است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، دوهفته کارگردانان که بخش جنبی و مستقلی است که در کنار جشنواره اثر سینمایی کن فعالیت می‌کند، یک جایزه به انتخاب تماشاگران ایجاد کرده است تا یاد کارگردان بلژیکی را گرامی بدارد.

این جایزه توسط بنیاد شانتال آکرمن اهدا می‌شود و به سازنده اثر سینمایی برنده کمک هزینه‌ای ۷۵۰۰ یورویی اهدا می‌کند که در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

برگزارکنندگان دوهفته کارگردانان اعلام کردند که جایزه جدید ادای احترامی است به شانتال آکرمن که دیدگاه پیشگامانه و به شدت مستقل وی می‌تواند قطب نمای این انتخاب جدید از سوی تماشاگران باشد.

شانتال آکرمن سال ۱۹۷۵ اثر سینمایی «ژان دیلمن، ۲۳ که دو کومرس – ۱۰۸۰ بروکسل» خود را در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داد و دیگر اثر سینمایی‌های وی از جمله «دهه هشتاد طلایی» (۱۹۸۶)، «جنوب» (۱۹۹۹)، «اسیر» (۲۰۰۰) و «شب برفراز شانگهای» (۲۰۰۷) در همین بخش به نمایش درآمدند.

ایجاد جایزه منتخب مردم به معنی تلاش بخش دوهفته کارگردانان برای نزدیک‌تر شدن آن به اهداف اولیه‌اش است. این بخش سال ۱۹۶۸ در میان یک تحول سیاسی به رهبری فیلمسازان موج نو فرانسه که در برابر جشنواره اثر سینمایی کن ایستادند، ایجاد شد.


این جایزه به کارگردان بلژیکی اهدا می‌شود و مقدار کمک مالی ۷۵۰۰ یورو را به برنده اهدا می‌کند. مناسبت به افتخار شانتال آکرمن برگزار شده و نشان‌دهنده دیدگاه پیشگامانه و مستقل او است. آکرمن اثر سینمایی‌های متعددی را در بخش دو هفته کارگردانان کن نمایش داده است. ایجاد جایزه منتخب مردم به منظور نزدیک کردن بخش دوهفته کارگردانان به اهداف اولیه‌اش صورت گرفته است. این بخش در سال ۱۹۶۸ به دلیل تحولات سیاسی و اعتراضات فیلمسازان موج نو فرانسه به جشنواره اثر سینمایی کن ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *