نشان دوم خواجوی کرمانی به حسین محجوبی تقدیم می‌شود

دومین نشان خواجوی کرمانی به حسین محجوبی اهدا می‌شود


دومین نشان خواجوی کرمانی، که برای تقدیر از تلاش‌های چهره‌های فرهنگی و هنری کشور اعطا می‌شود، به حسین محجوبی، نقاش، معمار و پارک ساز، اهدا می‌شود. حضور مسئولان فرهنگی و مدیران بنیاد ایران‌شناسی در این مراسم قرار می‌گیرد و در آن نمایش ۲۰ اثر نقاشی‌خط و رونمایی از تابلوی نقاشی جدید حسین محجوبی نیز برگزار می‌شود. این مراسم روز دوشنبه هجدهم دی در بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، بنیاد ایران‌شناسی با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری آینه‌داران دوران، مراسم اهدای دومین نشان خواجوی کرمانی را برگزار و این‌نشان را به حسین محجوبی اهدا می‌کند. این‌رویداد، در بنیاد ایران‌شناسی و به مناسبت روز تولد خواجوی کرمانی برگزار می‌شود.

نشان خواجوی کرمانی که در آیین اعطای جایزه آینه‌دار دوران در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد، برای پاسداشت تلاش‌های چهره‌های فرهنگی و هنری کشور اعطا می‌شود. در نخستین دوره از این رویداد از تلاش‌های محمدرضا شفیعی کدکنی تقدیر شد.

در این‌دوره، ضمن زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره خواجوی کرمانی، نشان خواجوی کرمانی برای تقدیر از تلاش‌های حسین محجوبی به وی اعطا می‌شود. رونمایی از تابلوی نقاشی جدید این‌نقاش و نمایش ۲۰ اثر نقاشی‌خط از هنرمندان کشور، از جمله برنامه‌های این رویداد است.

حسین محجوبی نقاش، معمار و پارک ساز صاحب نام معاصر ایران و از چهره‌های بین‌المللی آثار خلاقانه نقاشی است. از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته معماری نیز، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران لاله و جمشیدیه و شفق و خزانه و همچنین اولین پارک‌های کویری ایران در سال‌های بعد است. وی با بیش از ۹۰ نمایشگاه اختصاصی و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی در ایران و سایر کشورها به نقاش بهشت مشهور است.

مراسم نکوداشت محجوبی با حضور محمدحسین رجبی دوانی رییس بنیاد ایران‌شناسی، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، مهدی افضلی نماینده وزارت میراث و ارشاد اسلامی، سیده راضیه یاسینی معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی، نسرین فقیه ملک‌مرزبان استاد نوشتار خلاقانه و زبان فارسی موسسه آموزش عالی الزهرا (س) و سیدعباس دعایی دبیر جایزه آیینه‌دار دوران همراه است.

این‌برنامه روز دوشنبه هجدهم دی از ساعت ۱۱ در بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.


دومین نشان خواجوی کرمانی به حسین محجوبی اهدا خواهد شد. این رویداد به مناسبت روز تولد خواجوی کرمانی برگزار می‌شود. نشان خواجوی کرمانی برای تقدیر از تلاش‌های فرهنگی و هنری کشور اعطا می‌شود. در نخستین دوره از این رویداد، تلاش‌های محمدرضا شفیعی کدکنی تقدیر شد. در این دوره، نشان خواجوی کرمانی برای تقدیر از تلاش‌های حسین محجوبی به وی اعطا می‌شود. رونمایی از تابلوی نقاشی جدید حسین محجوبی و نمایش ۲۰ اثر نقاشی‌خط از هنرمندان کشور نیز از برنامه‌های این رویداد است. مراسم نکوداشت محجوبی با حضور مقام‌های مختلف برگزار می‌شود. این برنامه در روز دوشنبه هجدهم دی در بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *