پاسخ حکومت سیزدهم به مطالبات حقوق مردم

دولت سیزدهم مطالبه به‌حق مردم را پاسخ می‌دهد


در این متن، مهرداد بذرپاش، پیمانکار پروژه راه آهن اردبیل – میانه، اعلام کرده است که پروژه ایستگاه راه آهن اردبیل تا انتهای سال جاری تکمیل و تحویل داده می‌شود. بذرپاش افزوده است که برای تأمین اعتبار مورد نیاز، ریل و سایر مواد به تعداد موردنیاز خریداری شده و مطالبات پیمانکاران نیز در حال پرداخت است. وی همچنین اظهار داشته است که بعد از تکمیل این پروژه بزرگ، منابع نقدی بیشتری نیز برای آن تزریق خواهد شد و مطمئن است که عملیات روسازی و زیرسازی پروژه نیز به زودی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهرداد بذرپاش ظهر شنبه در جریان بازدید از عملیات احداث ایستگاه راه آهن اردبیل اظهار کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا قول رییس جمهور به مردم استان اردبیل مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی راه آهن ۲۰ ساله اردبیل – میانه بر زمین بماند بلکه در کوتاه‌ترین زمان و تا آخر امسال این پروژه تکمیل و تحویل اهالی استان اردبیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تأمین اعتبار مورد نیاز خرید ریل رایزنی‌هایی را با کارخانه‌های داخلی انجام دادیم و وزارت راه و شهرسازی متقبل می‌شود تا در ماه جاری ریل مورد نیاز این پروژه را از طریق کارخانه‌های داخلی تأمین و تحویل دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار تأمین پنج هزار تن ریل، قرار شد تا سه هزار و ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۷ هزار تن سیمان مورد نیاز برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه نیز خریداری و در اختیار پیمانکار قرار گرفته و بخشی از مطالبات نیز از طریق اسناد خزانه تا ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

بذرپاش افزود: تلاش ما بر این است تا این پروژه ریلی که استان اردبیل را به شبکه سراسری متصل می‌کند، آماده افتتاح شده و تزریق منابع مورد نیاز نیز از طریق خزانه و سایر منابع پیش‌بینی شده برای این پروژه تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مطالبات پیمانکاران نیز تا حدی پرداخت خواهد شد و در کنار آن سعی بر این است تا ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نقد نیز در ماه‌های آینده برای این پروژه تزریق شود.

بذرپاش به گزارش پیمانکار پروژه راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۴۳ کیلومتر از مسیر گلوگاهی آن هم به صورت پل، تونل و گالری‌های خاص باقی مانده که با تکمیل ابنیه‌های مورد نیاز، امیدواریم در سریع‌ترین زمان عملیات روسازی و زیرسازی که پیشرفت ۹۴ درصدی دارد، به سرانجام برسد.

وی به حجم بالای عملیات خاکی تا ۳۶ میلیون متر مکعب و بتن‌ریزی تا یک میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب اشاره کرد و اضافه کرد: تنها ۲۳۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در این مسیر باقی مانده و در کنار آن ایستگاه‌های راه آهن نیز با پیشرفت ۹۴ درصد مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وزیر حکومت سیزدهم بیان کرد: امسال هم برای پروژه‌های راهسازی و هم ریلی استان یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تزریق شده و تلاش بر این است تا سایر منابع مورد نیاز نیز در کوتاه‌ترین زمان تأمین تا این پروژه ریلی بعد از سال‌ها انتظار مردم این استان، تکمیل و تحویل اهالی شود.


پروژه راه آهن ۲۰ ساله اردبیل – میانه تا آخر امسال تکمیل و تحویل اهالی استان می‌شود.
ما اجازه نخواهیم داد تا قول رییس جمهور به مردم استان اردبیل بماند.
اعتبار مورد نیاز خرید ریل از طریق کارخانه‌های داخلی تأمین و تحویل داده شد.
پنج هزار تن ریل، سه هزار و ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۷ هزار تن سیمان تأمین شد.
پروژه ریلی استان اردبیل به شبکه سراسری متصل می‌شود.
مطالبات پیمانکاران نیز تا حدی پرداخت خواهد شد.
تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان مابقی منابع نقد مورد نیاز در ماه‌های آینده.
مسیر گلوگاهی به صورت پل، تونل و گالری‌های خاص باقی مانده که به زودی تکمیل می‌شود.
حجم عملیات خاکی تا ۳۶ میلیون متر مکعب و بتن‌ریزی تا یک میلیون و ۱۵۸ هزار متر مکعب.
تنها ۲۳۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی باقی مانده.
پروژه‌های راهسازی و راه آهن استان یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تزریق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *