ده گیاه مناسب برای داخل خانه که به شما خوابی آرام و رویایی هدیه می‌دهند!

گیاهان آپارتمانی از طریق تصفیه هوا و تأثیر آرامش‌بخشی که دارند، می‌توانند به بهبود خواب کمک کنند. برخی از گیاهان مانند یاس، شامادورا، و گیاه فیکوس دارای خواص آرام‌بخشی هستند و می‌توانند به طور مستقیم سطح اضطراب را کاهش دهند و در نتیجه تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب داشته باشند. گیاهان دیگری مانند پیچک انگلیسی، سانسوریا، و آلوئه ورا نیز از طریق تصفیه هوا موجب ایجاد یک هوای تازه و تمیزتر می‌شوند که این موجب می‌شود خواب شما بهتر و آرام تر باشد. بنابراین داشتن این گیاهان در خانه می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

گیاهان برای بهبود ظاهر کلی خانه شما شناخته شده اند، اما آیا می دانید که به سلامت کلی شما نیز کمک می کنند؟ اگر هر از چند گاهی برای چرت زدن مشکل دارید، می توانید از این گیاهان آپارتمانی برای خوابی آرام بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: نکاتی کاربردی و اساسی برای داشتن برگ بیدی پرپشت!

گیاهان آپارتمانی آرامش بخش

گیاه یاس دارای گل‌های سفید و دوست‌داشتنی است و رایحه‌ای گرم و تند که از زمان‌های قدیم القای ویژگی‌های آرامش‌بخش است. مطالعات نشان داده اند که یاس دارای خواص آرام بخش است و می‌تواند به طور قابل توجهی سطح اضطراب را کاهش دهد، بنابراین تاثیر مثبتی بر کیفیت خواب دارد.

۲. شامادورا

نخل بامبو یا همان شامادورا برای از بین بردن مشکلات تنفسی، عالی هستند. با خاصیت فیلتر کنندگی عالی این گیاه، هنگام نگهداری آن در اتاق خواب خود می‌توانید انتظار خوابی آرام داشته باشید. در مطالعه ای که توسط ناسا انجام شده است، به آن امتیاز تصفیه بالای ۸.۴ داده شده است.

بیشتر بخوانید: پرورش سانسوریا در منابع آبی؛ آسان‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

۳. گیاه فیکوس 

درخت فیکوس علاوه بر جنبه زینتی، به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوا محسوب می‌شود. ثابت شده است که رشد درختان فیکوس در داخل خانه مفید است زیرا هوا را تمیز می‌کند.

۴. اسپاتی فیلوم

گیاه اسپاتی فیلوم توانایی تصفیه سموم مضر هوا را دارد. جدا از ظاهر استثنایی، به از بین رفتن هرگونه ناخالصی و میکروب‌های موجود در هوا که می‌تواند خواب شما را مختل کند نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با آپارتمان‌های بی‌روح: ۶ گیاه آپارتمانی برای خلق فضایی جنگلی!

۵. آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی خود به طور گسترده‌ای شناخته شده است، اما از نظر فیلتر کردن مواد شیمیایی خطرناک و سموم موجود در هوا نیز موثرترین گیاه محسوب می شود. در طول شب اکسیژن را آزاد می‌کند، چیزی که برای گیاهان معمول نیست، بنابراین شما را با هوای تازه تر و تمیزتر برای خوابی آرام‌تر می‌گذارد.

با داشتن آلوئه ورا در اتاق خواب خود، می توانید انتظار یک خواب خوب را داشته باشید.

۶. گیاه عنکبوتی

گیاهان عنکبوتی یکی از رایج ترین گیاهان خانگی هستند که در فهرست بهترین گیاهان فیلتر کننده هوا ناسا قرار گرفته است. گیاهان عنکبوتی قادرند تا ۹۰ درصد آلاینده‌ها مضر موجود در هوای اطراف خود را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: نکات و ترفندهای مهم آبیاری گیاهان هوازی (گیاهان هوایی)

۷. پیچک انگلیسی 

گیاه پیچک انگلیسی در تصفیه هوا پیشرو است. همچنین گیاه بسیار مقاومی است و در سایه رشد می‌کند. همه اینها آن را به یک انتخاب عالی برای اتاق خواب تبدیل می کند. همچنین، کشف شده است که با تصفیه هوای اطراف به کسانی که از آلرژی رنج می نام تجاری کمک می کند. با تصفیه موثر هوا، خواب آرام تری برای شما تضمین می شود.

۸. گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا جزو ۱۰ بهترین گیاه آپارتمانی است که به تصفیه هوا کمک می کند. دی اکسید کربن را جذب می کند و در عین حال در طول شب اکسیژن آزاد می کند و از این رو به شما امکان می دهد به خواب عمیق برسید.

از طریق این فرآیند، می توانید هوای طبیعی تمیز و تازه را در داخل اتاق خواب خود انتظار داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اگه گیاه مصنوعی از جنس پلاستیک داری، از تمیزکردنش غافل نشو!

۹. پوتوس 

همه گیاهانی که از خانواده پوتوس هستند و رشد بسیار آسانی دارند و نگهداری کمی دارند. با برگ های سبز و ساقه های آویزان خود، فضای بسیار آرام بخشی را در داخل خانه ایجاد می کند که می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید.

۱۰. هویا

برگ های چرمی سبز ضخیم و ساقه های بلند و باریک – هویا (گیاه مومی) حتی بدون خوشه ای از گل های دیجیاتور ای شکل یکنواخت زیبا به نظر می رسد. گل های هویا با عطر و بوی شیرین می توانند افزودنی فوق العاده برای هر اتاق خواب برای خوابی آرام باشند.

بیشتر بخوانید: نور مصنوعی مناسب برای گیاهان آپارتمانی | بهترین رنگ نوری برای رشد گیاه چیست؟

شما کدام یک از این گیاهن را در خانه دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *