بررسی افزایش قیمت شبکه جهانی در کمیسیون صنایع مجلس

دلایل افزایش قیمت اینترنت در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد

0 نظر


در جلسه کمیسیون صنایع و معادن پارلمان، قیمت شبکه جهانی افزایش یافته و وزارت مخابرات و مدیران اپراتورها به دعوت از کمیسیون درباره دلایل این افزایش اطلاعاتی ارائه کردند. نمایندگان کمیسیون تاکید کردند که این افزایش قبل از اجرا باید به مردم اعلام شده و توضیح داده می‌شد. در نهایت، مقرر شد گزارشی برای افزایش نظارت در این حوزه تهیه شود تا اپراتورها به تعهد خود در افزایش خدمات پایبند باشند.

به گزارش دیجیاتور، حجت‌الله فیروزی در تشریح جلسه عصر امروز (دوشنبه ۱۸ دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن پارلمان به حضور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در پی افزایش قیمت شبکه جهانی که با موافقت حکومت توسط اپراتورها انجام شده است، امروز وزیر مخابرات، مدیرعامل شرکت مخابرات کشور و مسؤولان اپراتورها به کمیسیون صنایع دعوت شده و موضوعاتی همچون ضرورت توسعه شبکه، توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی تجهیزات را به عنوان دلایل این افزایش قیمت مطرح کردند.

نماینده مردم فسا در پارلمان ادامه داد: اگرچه وزارت مخابرات در راستای افزایش حداقلی قیمت تلاش کرده و در عین حال بسته‌های رایگانی با هدف جبران هزینه‌ها در اختیار مردم قرار داده است، اما نمایندگان کمیسیون صنایع تاکید کردند این افزایش قیمت‌ها باید از قبل به مردم اعلام و علت آن توضیح داده می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن پارلمان با بیان اینکه به زعم اعضای کمیسیون افزایش قیمت شبکه جهانی با توجه به شرایط مالی مردم این قابل دفاع نیست، افزود: در نهایت مقرر شد گزارشی با هدف افزایش نظارت‌ها در این حوزه تهیه شود تا اپراتورها متعهد به افزایش خدمات با توجه به بالا بردن قیمت‌ها شوند.


افزایش قیمت شبکه جهانی در کشور با توافق حکومت و اپراتورها انجام شده است. وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات به کمیسیون صنایع و معادن پارلمان دعوت شده و توضیحاتی درباره توسعه شبکه و زیرساخت‌ها و نوسازی تجهیزات به عنوان دلایل این افزایش قیمت ارائه کرده است. هرچند وزارت مخابرات تلاش کرده است تا با ارائه بسته‌های رایگان هزینه‌ها را جبران کند، اما نمایندگان کمیسیون صنایع تاکید کرده‌اند که این افزایش قیمت‌ها باید از قبل برای مردم اعلام و توضیح داده شود. به زعم اعضای کمیسیون صنایع، افزایش قیمت شبکه جهانی با توجه به شرایط مالی مردم قابل دفاع نیست و برای افزایش نظارت‌ها در این زمینه گزارشی تهیه شده است تا اپراتورها متعهد به افزایش خدمات با توجه به افزایش قیمت‌ها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *