توجه بیشتر به ساختارهای دکوراسیونی/ پاسخی به واقعه “سلمان”

دقت جدی‌تری در ساخت دکورها صورت می‌گیرد/ واکنشی به حادثه «سلمان»


در این متن آمده است که در حادثه‌ای در سریال “سلمان فارسی”، 2 هنرمند کشته شده و چند نفر نیز مصدوم شده‌اند. حوادث مختلفی در تولیدی هنر هفتم و تلویزیون رخ داده است که باعث از دست دادن هنرمندان و زخمی شدن آن‌ها شده است. معاون سیما اظهار داشته است که این حوادث نشان می‌دهد نیاز به دقت بیشتر در طراحی دکور و امنیت هنرمندان در پروژه‌های اثر سینمایی و سریال هست.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، چندی پیش طی حادثه‌ای سر صحنه سریال «سلمان فارسی» ۲ تن از هنروران این سریال جان باختند. هنر هفتم و تلویزیون طی فرایند ساخت و ساز هنرمندانی را از دست داده‌ و حوادث مختلفی گریبانگیر این تولیدات شده است. آتش‌سوزی سریال «پایتخت»، انفجار سریال «معراجی‌ها» و حوادثی دیگر از این قبیل پیش از این خاطره‌های تلخی را برای گروه‌های اثر سینمایی و سریال رقم زده بود.

محسن برمهانی معاون سیما درباره اقدامات لازم برای امنیت هنرمندان در پروژه‌ها به خبرنگار دیجیاتور بیان کرد: اتفاق تاسف برانگیزی بود که ۲ تن از هنرمندان طی حادثه سریال «سلمان فارسی» به رحمت خدا رفتند و مصدومانی هم طی این حادثه داشتیم اما کسی که این بنا را ساخته و طراحی آن را انجام داده است، جزو بهترین‌های ایران است.

وی اضافه کرد: نباید این اتفاق صورت می‌گرفت و من به عنوان یک مسؤول صدا و سیما هم به خانواده آن مرحومین تسلیت می‌گویم و هم از قصورهای صورت‌گرفته عذرخواهی می‌کنم. این موضوع باعث شد ما دقتی جدی‌تر در طراحی دکورها داشته باشیم.

برمهانی با اشاره به حوادثی از این دست در هنر هفتم و تلویزیون، درباره سازه‌ای که اتفاق سریال «سلمان فارسی» در آن رخ داد، بیان کرد: این سازه‌ها سازه‌های سبک هستند چون قرار است ساخته شود و بعد جمع آوری شود. البته که باید محکم و مقاوم باشد و در این مورد هم می‌دانم که چنین ملاحظاتی به کار گرفته شده بود.


حادثه‌ی فوت هنروران سریال “سلمان فارسی” واقعاً تلخ بود. احترام و تسلیت خودم رو به خانواده‌های مرحومین و مصدومان ابراز می‌کنم. نباید اینگونه حوادث رخ می‌دادن و باید دقت بیشتری در طراحی دکورها داشته میشد. سازه‌هایی که در اینگونه پروژه‌ها استفاده می‌شوند باید محکم و مقاوم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *