درآمد 100 میلیون دلاری نولان از اثر سینمایی «اوپنهایمر»/ پروژه بعدی او چیست؟

درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری نولان از «اوپنهایمر»/ برنامه بعدی چیست؟


در این متن، بحث درباره‌ی کریستوفر نولان و اثر سینمایی اوپنهایمر است که توانست از نظر مالی و جوایز بهترین اثر سینمایی اسکار، موفقیت‌های بزرگی کسب کند. اثر سینمایی اوپنهایمر با برنامه‌ریزی مالی ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده و پس از فروش ۹۵۸ میلیون دلاری، یکی از پرفروش‌ترین اثر سینمایی‌های برنده اسکار است. نولان همچنین اعلام کرده که بخواهد بازسازی اثر سینمایی «زندانی» را اقدام کند و احتمالا با همکاری استودیوی یونیورسال این پروژه را انجام دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان که برای ساخت «اوپنهایمر» برنده بهترین کارگردانی در نود و ششمین دوره جوایز اسکار شد، یک جایزه اسکار هم همراه همسرش برای تهیه‌کنندگی «اوپنهایمر» به خانه برد، اما دستاورد نهایی او برای ساخت این درام بسیار بزرگتر از همه اینها بود و گفته می‌شود او از نظر مالی نیز با این اثر سینمایی برد بزرگی کرده است.

به گفته منابع آگاه، دستمزد نولان برای ساخت فیلمی که درباره زندگی دانشمند برجسته علم ماده رابرت اوپنهایمر و نقش او در شکل گرفتن بمب اتمی بود، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار است. این رقم شامل دستمزد به عنوان کارگردان، پاداش، سهم از موفقیت در گیشه سینماها و دریافت جایزه برای جوایز دوقلوی اسکار است.

یونیورسال این اثر سینمایی را که در مجموع ۷ جایزه اسکار، از جمله جوایز کیلین مورفی و رابرت داونی جونیور در ۲ بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را هم برده، با برنامه‌ریزی مالی ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته است. این اثر سینمایی پس از اکران در ۱۹ جولای و رقابت تنگاتنگ با «باربی» و خلق پدیده «باربنهایمر»، ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت که با در نظر گرفتن رتبه R و ۳ ساعته بودن اثر سینمایی، فوق‌العاده است. هر یک از این ویژگی‌ها معمولا مانعی برای جذب مخاطب محسوب می‌شوند. همچنین این اثر سینمایی پرفروش‌ترین برنده بهترین اثر سینمایی اسکار پس از «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در سال ۲۰۰۴ است.

با دریافت جایزه بهترین اثر سینمایی اسکار، «اوپنهایمر» دوباره از این آخر هفته در ۱۰۰۰ سالن هنر هفتم اکران می‌شود و ادامه فروش آن می‌تواند این اثر سینمایی را به فروش یک میلیارد دلار برساند که به معنی درآمد باز هم بیشتر برای نولان خواهد بود.

اکنون همه نگاه‌ها به این است که نولان که نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «اوپنهایمر» بود برای اثر سینمایی بعدی‌اش چه در سر دارد. برخی می‌گویند او به سراغ بازسازی اثر سینمایی معمایی مهیج «زندانی» می‌رود که با اقتباس از سریال دهه ۱۹۶۰ پاتریک مک گوهان ساخته خواهد شد. نولان سال ۲۰۰۹ این پروژه را در سر داشت، اما وقتی AMC «زندانی‌ها» را در قالب یک مینی سریال ۶ قسمتی با بازی جیم کاویزل در کنار ایان مک کلن و روث ویلسون، ساخت، نولان از صرافت آن افتاد. برخی دیگر هم می‌گویند او نوشتن فیلمنامه جدیدی را آغاز خواهد کرد.

برادران وارنر و یونیورسال ۲ استودیویی هستند که احتمالا رقابت برای همکاری با نولان را ادامه می‌دهند و به نظر می‌‎رسد نولان بخواهد با یونیورسال ادامه دهد زیرا این کمپانی بود که موجب شد موفقیتی را کسب کند که در همکاری با برادران وارنر هرگز نتوانسته به آن برسد. نولان چندین اثر سینمایی از جمله سه‌گانه «شوالیه تاریکی» را با برادران وارنر ساخته است.


ساخت اثر سینمایی “اوپنهایمر” توسط کریستوفر نولان باعث بردن جوایز مهمی شد. این اثر سینمایی با برنامه‌ریزی مالی ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و با دریافت ۷ جایزه اسکار، درآمد بالایی کسب کرد. به گفته منابع، دستمزد نولان نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. با این ویژگی‌ها، این اثر سینمایی پس از اکران در سراسر جهان فروش بالایی داشته و ادامه اکران آن می‌تواند منجر به فروش یک میلیارد دلاری شود. اکنون دنباله‌های احتمالی برای نولان در زمینه ساخت اثر سینمایی بعدی مورد توجه قرار گرفته است. او می‌تواند با یونیورسال کار کند، زیرا این کمپانی موجب موفقیت‌های بزرگی برای او شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *