داشتن تخصص یکی از ضروریات اساسی سازماندهی است

داشتن تخصص یک از الزامات مهم مدیریت است


در نشست مطالعات ارزش‌ها مدیران در نظام اسلامی، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار با اشاره به اهمیت تخصص و دانش در سازماندهی، بیان کرد که مسئولیت را باید به افرادی با صلاحیت و توانمندی سپرد. وی همچنین تاکید کرد که ارتباط مدیران با کارکنان نیز باید به گونه‌ای باشد که انگیزه و همت در کارکنان را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز شنبه در نشست مطالعات ارزش‌ها مدیران در نظام اسلامی اظهار کرد: امروزه رشته‌ها تخصصی شده، یکی چالش‌های امروزه در سازماندهی این است بعضی افراد که بر جایگاهی که نشسته‌اند، تخصص آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه ریاست یک ابزار است، افزود: باید صلاحیت افراد را مورد سنجش قرار دارد که آیا می‌توان مسئولیت دست او سپرد. وی گفت: مسئولیت را دست هرکسی نباید داد، اما اگرچه استحقاق داشته باشد مشکلی نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: هرکسی مسئولیت بر عهده می‌گیرد باید دانش متناسب با آن داشته باشد.

وی گفت: اگر مدیر تخصص نداشته باشد کل مجموعه را درگیر می‌کند. امام جمعه ایلام افزود: به عنوان مثال دلالان بخش میوه و تره بار در استان ایلام حذف شوند، کسی که مسئول است باید ورود کند تا گرانی در استان کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار بیان کرد: کسی که مسئول نوسانات قیمت گوشت مرغ است نیز باید راهکاری برای تثبیت قیمت درنظر بگیرد.

وی گفت: دانش قوی از ضروریات سازماندهی است، مدیر با دانش می‌تواند نیاز دستگاه اجرایی و نیاز جامعه را به خوبی تشخیص دهد.

وی گفت: اگر مدیری شایستگی، توانمندی، مطالعات ارزش‌ها و دانش لازم را در مجموعه نداشته باشد آن مدیر با عملکردش مجموعه را اهداف دور می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: نحوه ارتباط برقرار کردن با کارکنان از دیگر اصول سازماندهی است. وی گفت: مدیران باید به گونه‌ای رفتار کنند که ایجاد انگیزه در بین کارکنان کند.


مدیران باید دانش متناسب با مسئولیت‌هایشان داشته باشند. عدم داشتن تخصص می‌تواند منجر به مشکلات در سازماندهی و کاهش عملکرد مجموعه‌ها شود. ایجاد ارتباط موثر با کارکنان و ایجاد انگیزه در آن‌ها نیز از اصول مهم سازماندهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *