خبر ناخوشایند برای بایدن: افزایش تورم به حکومت چالش دست داد

خبر بد برای بایدن/ افزایش تورم کار دست دولت داد


آمار جدید قیمت مصرف کننده در آمریکا نشان می‌دهد که افزایش بیش از حد تورم به دلیل افزایش قیمت بنزین رخ داده است، هرچند قیمت بنزین از مدت مشابه سال گذشته کمتر است اما در مقایسه با مدتی قبل از پیروزی بایدن در رأی‌گیری ریاست جمهوری، ۶۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت بنزین به علت عرضه سوختهای تابستانی و افزایش تقاضا در تابستان بوده و در پاییز و پیش از رأی‌گیری ریاست جمهوری به کاهش می‌پیوندد. این امر ممکن است بر حکومت بایدن اثر منفی داشته باشد زیرا می‌خواهد دانش مالی را بهبود بخشد و این افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند این هدف را دنبال کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز جدیدترین آمار قیمت مصرف کننده در آمریکا که سه شنبه هفته جاری منتشر شد، رشد بیش از حد انتظار تورم به دلیل افزایش قیمت بنزین را نشان داد. مسلماً قیمت بنزین در آمریکا اکنون اندکی کمتر از مدت مشابه سال گذشته است اما ۶۰ درصد در مقایسه با اوایل نوامبر سال ۲۰۲۰، درست قبل از پیروزی پرزیدنت بایدن در رأی‌گیری ریاست جمهوری، افزایش یافته است.

افزایش قیمت بنزین در این وقت از سال معمول است زیرا سوختهای تابستانی در حال عرضه هستند و از آنجا که آمریکایی‌ها با گرم‌تر شدن هوا، بیشتر رانندگی می‌کنند، تقاضا در حال افزایش است. همچنین به دلیل تعمیر و نگهداری فصلی پالایشگاه، ساخت و ساز به طور کلی کمتر شده است.

اما انتظار می‌رود افزایش قیمت بنزین در آستانه و در طول تابستان، با پایان فصل رانندگی در پاییز و پیش از رأی‌گیری ریاست‌جمهوری در نوامبر، به یک کاهش ثابت تبدیل شود. کارشناسان پیش بینی نمی‌کنند میانگین قیمت ملی بنزین آمریکا در سال جاری، بالاتر از چهار دلار در هر گالن باشد.

با این حال، افزایش قیمت بنزین که باعث افزایش نرخ تورم در سال رأی‌گیری می‌شود، نمی‌تواند برای بایدن که تلاش می‌کند رأی دهندگان احتمالی را متقاعد کند دانش مالی در وضعیت خوبی است، خوب باشد.


افزایش قیمت بنزین در آمریکا افزایش قیمت بنزین در آمریکا موجب شده است که تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد.افزایش 60 درصدی قیمت بنزین از اوایل نوامبر 2020 تا اکنون نشان دهنده رشد بیش از حد تورم است.افزایش قیمت بنزین در تابستان به دلیل افزایش تقاضا از سوختهای تابستانی و تعمیرات فصلی پالایشگاه اتفاق افتاده است.اما منتظر هستند تا با پایان تابستان و پیش از رأی‌گیری ریاست جمهوری قیمت بنزین کاهش یابد.افزایش قیمت بنزین می‌تواند برای بایدن مشکل ساز شود زیرا او باید مردم را متقاعد کند که دانش مالی در وضعیت خوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *