خبرگزاری کره: محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا علیه روسیه بی‌اثر بوده‌اند

خبرگزاری کره: تحریم های آمریکا علیه روسیه ناموفق بوده است


در یادداشتی اخیر، کارشناس مسائل بین‌الملل کره‌ای، رو جو هیون، بیان کرده که محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا نتوانسته دانش مالی روسیه را تحت تأثیر قرار دهد و فشارهای غرب نمی‌تواند روی رفتار حکومت مسکو تأثیر بگذارد. او همچنین تاکید کرده است که دانش مالی روسیه در حال رشد است و این کشور به لطف ذخایر زمین و توانایی‌های علمی و فنی خود، موفق به پیشرفت شده است. اما این محدودیت‌های بین‌المللی برای کشورهای غربی هزینه بالایی داشته و زندگی مردم آنها را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از خبرگزاری مرکزی کره‌جنوبی، رو جو هیون، کارشناس برجسته مسائل بین الملل کره‌ای، معتقد است که به لطف ذخایر زمین و توانایی‌های علمی روسیه، محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا نتوانسته دانش مالی این کشور را تحت تأثیر جدی قرار داده و به زانو درآورد و فشارهای غرب نمی‌تواند رفتار حکومت مسکو را تغییر دهد.

وی طی یادداشتی تاکید کرد: از زمان آغاز درگیری امنیتی روسیه با اوکراین، آمریکا هزاران محدودیت‌های بین‌المللی علیه روسیه اعمال کرده و دور جدید محدودیت‌های بین‌المللی هم که به مناسبات دومین سال آغاز درگیری مذکور اعمال شده چیز جدیدی ندارد.

هیون افزود: اما به نظر می‌رسد آمریکا به هیچ وجه در رویکرد خود برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه تغییر ایجاد نکرده و تصمیم دارد به هر قیمتی حتی با استفاده از روابط حکومتی پوسیده اعمال محدودیت‌های بین‌المللی در زمانی که زلنسکی، مقام عالی رتبه اوکراین و مهره مطیع غرب، در درگیری امنیتی با روسیه در شرایط ضعف قرار دارد، به آن دست یابد.

این کارشناس کره‌ای معتقد است: برخلاف خواسته آمریکا اما دانش مالی روسیه به لطف ذخایر زمین غنی و پتانسیل بالای علمی و فنی این کشور در حال رشد است.

هیون معتقد است در عین حال در کشورهای غربی وضعیت زندگی مردم به شدت آسیب دیده و قطع تعاملات مالی با روسیه ۱.۵ تریلیون دلار برای آنها هزینه در بر داشته است.


دانش مالی روسیه تحت تأثیر محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا قرار نگرفته و روند رشد خود را حفظ کرده است، در حالی که زندگی مردم در کشورهای غربی به شدت تحت فشار قرار گرفته و قطع تعاملات مالی با روسیه به آنها هزینه‌های بسیاری اعمال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *