افزایش قدرت و توانایی بانک‌ها در ارائه وام

خاندوزی: توان و قدرت اعتباردهی بانک‌ها را افزایش می‌دهیم

0 نظر


در این متن آمده است که مقام عالی رتبه دستور داده است که باید ناترازی های بانکی رفع شود و در طول ۱۰ ماه اخیر تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است تا کفایت سرمایه بانک‌های نامناسب، اصلاح شود. همچنین آمده است که سرمایه بانک‌ها باید افزایش یابد و برای آن سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی نیز ضمانت نامه صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، احسان خاندوزی امروز در حاشیه جلسه هیأت حکومت، اظهار کرد: رئیس‌جمهور دستور داده بود که باید ناترازی‌های بانکی رفع شود که در طول ۱۰ ماه اخیر تلاش زیادی در این زمینه انجام شد تا کفایت سرمایه بانک‌هایی که وضعیت نامناسبی دارند، اصلاح شود.

وی توضیح داد: مطابق با آخرین مصوبات مجامع بانک‌ها، بانک زراعت حدود ۸ هزار میلیارد تومان، بانک تولیدی و استخراج معدنی نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان، بانک فروش خارجی ۴ هزار میلیارد تومان، بانک توسعه فروش خارجی ایران ۵ هزار میلیارد تومان، پست بانک ۲ هزار میلیارد تومان، بانک رفاه ۱۰ هزار میلیارد تومان، بانک ملت بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بانک بازرگانی ۱۲ هزار میلیارد تومان، بانک دانش مالی نوین ۳ هزار میلیارد تومان و بانک‌های ملی و سپه مجموعاً ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت که البته موکول به تأیید ضمانت‌نامه سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی است. تلاش می‌کنیم تا توان و قدرت اعتباردهی بانک‌ها اضافه شود.


بانک‌های مذکور با افزایش سرمایه تلاش می‌کنند تا وضعیت غیرمناسب خود را اصلاح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *