حوضه کارون از بزرگترین و پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور است

حوضه‌ کارون بزرگ و کرخه پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور


به گفته مؤسسه تحقیقات منابع آبی، در هفته جاری بارش‌ها برای نیمه غربی، شمال و شمال شرقی ایران پیش‌بینی می‌شود و مقادیر تجمعی بارش بیشتر از ۱۵۰ میلی‌متر در این مناطق پیش‌بینی شده است. حوضه‌های آبریز خلیج فارس و دریای عمان از بارش بیشترین مقدار را در این هفته خواهند داشت، در حالی که حوضه آبریز مرزی شرق از کمترین میزان بارش برخوردار خواهد بود. استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان از بین استان‌های کشور پربارش‌ترین هستند و بارش تجمعی بزرگتر از ۱۵۰ میلی‌متر را در این هفته دارند.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس اعلام مؤسسه تحقیقات منابع آبی، برای هفته جاری (۲۸ اسفند تا ۳ فروردین) وقوع بارش‌ها برای نیمه غربی، شمال و شمال شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

در این مناطق کشور مقادیر تجمعی بارش بیشتر از ۱۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیم‌های حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۴۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۲۶.۶ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱.۹ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه یک کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان با بارش تجمعی معادل بزرگ‌تر از ۱۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.


بارش‌ها برای نیمه غربی، شمال و شمال شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. مقادیر تجمعی بارش بیشتر از ۱۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است. حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان پرباران‌ترین حوضه کشور خواهند بود. استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *