ترویج پژوهش در حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان علوم علوم درمانی

حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی با پژوهانه تحقیقاتی


براساس گزارش دیجیاتور، دکتر یونس پناهی، رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم علوم درمانی کشور، اعلام کرد که اقدامات حمایتی از پایان نامه های دانشجویی با هدف ترویج و ارتقاء علم و تشویق و تربیت پژوهشگران جوان در نظام آموزش علوم درمانی کشور در حال انجام است. جزئیات این اقدامات بزودی اعلام خواهد شد. معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت همچنین به افزایش تخصیص اعتبار پژوهانه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و این افزایش را عاملی برای افزایش انگیزه و شکوفایی خلاقیت پژوهشگران دانست. اختصاص پژوهانه نیازمند برخورداری از شرایط لازم برای پذیرش طرح در قالب «گرنت فرهیخته» است.

به گزارش دیجیاتور، دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر افزود: اقدامات حمایتی از پایان نامه های دانشجویی در راستای ترویج و ارتقاء علم و تشویق و تربیت پژوهشگران متناسب با شرایط و نیازهای کشور و در راستای افزایش انگیزه نیروهای نخبه جوان نظام آموزش علوم درمانی کشور در قالب پژوهانه تحقیقات و فناوری دانشجویی صورت خواهد گرفت.

رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم علوم درمانی کشور (نیماد) اظهار داشت: جزییات این اقدامات حمایتی از نظر میزان برنامه‌ریزی مالی تخصیص یافته، شرایط شرکت در این بخش، محورهای موضوعی ، شیوه نامه و پروتکل مرتبط با نحوه ارسال پایان نامه ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت گفت: یکی از ابعاد تاثیر گذار در ارتقاء بهره وری نظام سلامت ، افزایش عملکرد محققان به عنوان برترین نیروی محرکه دانش مالی سلامت است.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه پژوهشگران حوزه «گرنت فرهیخته» از افزایش تخصیص اعتبار پژوهانه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

پناهی افزایش اعتبار پژوهانه را عاملی در افزایش انگیزه، ترویج اعتماد متقابل، شکوفایی خلاقیت پژوهشگران دانست و گفت: اختصاص پژوهانه منوط به برخورداری از شرایط لازم برای پذیرش طرح در قالب «گرنت فرهیخته» از جمله رعایت استانداردهای لازم، استفاده از تکنولوژی و روش های به روز و کارآمد و داشتن تعهد و حس مسؤولیت در محققین است.


افزایش اعتبار پژوهانه در راستای افزایش انگیزه پژوهشگران و ترویج اعتماد متقابل و شکوفایی خلاقیت آنها موثر است. اختصاص پژوهانه نیاز به رعایت استانداردهای لازم، استفاده از تکنولوژی و روش‌های به روز و کارآمد، و داشتن تعهد و حس مسئولیت در محققین دارد. افزایش تخصیص اعتبار پژوهانه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال، جایگاه ویژه پژوهشگران حوزه “گرنت فرهیخته” را نشان می‌دهد. تاکید بر جایگاه محققان به عنوان برترین نیروی محرکه دانش مالی سلامت در ارتقاء بهره‌وری نظام سلامت مهم است. جزییات اقدامات حمایتی از پایان نامه‌های دانشجویی برای افزایش انگیزه نیروهای نخبه جوان نظام آموزش علوم درمانی کشور در حوزه تحقیقات و فناوری دانشجویی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *