کاهش ۲ درصدی حقوق گمرکی برای ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی

مجوز مجلس به وزارت نفت برای فروش مازاد تولید فرآورده‌های نفتی

0 نظر


در جلسه علنی پارلمان، نمایندگان با بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۳، به جز یک بند الف تبصره ۹، لایحه برنامه‌ریزی مالی را تصویب کردند. بر اساس این تصویب، حکومت مجوز دریافت دو درصد حقوق گمرکی برای ماشین آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دریافت خواهد کرد. این کاهش حقوق گمرکی با رعایت ماده ۳ مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان مصوب سال ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان پارلمان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، جز یک بند الف تبصره ۹ لایحه برنامه‌ریزی مالی را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به حکومت اجازه داده می‌شود:

۱. حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (با رعایت ماده (۳) مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان مصوب سال ۱۴۰۱)، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به دو درصد (%۲) کاهش دهد.


نمایندگان پارلمان در جلسه علنی تصویب کردند که حکومت مجاز است حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به دو درصد کاهش دهد به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *