تشکیل حساب واحد ارزی

حساب واحد ارزی تشکیل شد


در گزارشی از دیجیاتور آمده است که مدیرکل خزانه داری کل کشور، مهدی بنانی، اعلام کرده است که حساب‌های واحد ارزی برای تمرکز حساب‌های مربوط به منابع ارزی با هدف تمرکز حساب‌ها برای هدف مرتبط کردن یارانه‌ها با منابع ارزی افتتاح شده است. این تدابیر قانونی در تبصره ۱۴ مقررات برنامه‌ریزی مالی امسال اجرا شده و در تبصره ۵۳ میثاق ملی نیز به تمرکز در دریافت‌ها و پرداخت‌ها حکومت تاکید شده است. این اقدامات به شفافیت انضباط مالی و افزایش قابلیت رصد دریافت‌ها و پرداخت‌های حکومت کمک می‌کند و در پیشبرد دانش مالی کشور مؤید است.

به گزارش دیجیاتور، مهدی بنانی مدیرکل خزانه خزانه داری کل کشور به صدا و سیما گفت: حساب‌های واحد ارزی افتتاح شده و مبالغی که امکان گردش ارزی در کشور داشته است و به صورت ارزی دریافت شده در این حساب‌ها واریز شده است که صورت حساب این حساب‌ها را هم نهاد مالی دارد.

وی افزود: امسال در تبصره ۱۴ مقررات برنامه‌ریزی مالی حساب واحد ارزی با هدف تمرکز حساب‌های مربوط به منابع ارزی هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید شده و این حکم قانونی هم امسال اجرا شده است.

مدیرکل خزانه داری کل کشور خاطر نشان کرد: در اصل ۵۳ میثاق ملی به تمرکز دریافت‌ها و پرداخت‌ها حکومت تاکید و این حکم حساب واحد ارزی هم به همین دلیل در نظر گرفته شده است.

بنانی ادامه داد: بر این اساس همه درآمدها و دریافت‌های حکومت باید گردش خزانه داشته باشد و دریافت‌های ارزی هم مشمول این موضوع هستند تا دریافت‌ها شفاف شود و قابلیت رصد دریافت‌ها و پرداخت‌های حکومت فراهم شود.

وی گفت: هم اکنون از هر منبعی درآمد ارزی وصول شود اعم از اینکه این منابع مربوط به درآمد شرکت‌های دولتی باشد یا درآمدهای عمومی خود حکومت، باید گردش خزانه داشته تا شفافیت انضباط مالی وجود داشته باشد.

مدیرکل خزانه داری کل کشور یادآور شد: بر اساس بند ز تبصره ۱۴ مقررات برنامه‌ریزی مالی، شرکت‌های تابعه وزارت منابع هیدروکربن موظفند تمامی دریافت‌های ارزی و ریالی منابع پیش بینی شده در مقررات هدفمند کردن یارانه‌ها مندرج در این مقررات را به حساب‌های واحد ریالی و ارزی خزانه نزد نهاد مالی مفتوحه توسط خزانه داری کل کشور واریز کنند.


حساب‌های واحد ارزی افتتاح شده و مبالغی که امکان گردش ارزی در کشور داشته است و به صورت ارزی دریافت شده در این حساب‌ها واریز شده است.امسال در تبصره ۱۴ مقررات برنامه‌ریزی مالی حساب واحد ارزی با هدف تمرکز حساب‌های مربوط به منابع ارزی هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید شده و این حکم قانونی هم امسال اجرا شده است.در اصل ۵۳ میثاق ملی به تمرکز دریافت‌ها و پرداخت‌ها حکومت تاکید و این حکم حساب واحد ارزی هم به همین دلیل در نظر گرفته شده است.بر این اساس همه درآمدها و دریافت‌های حکومت باید گردش خزانه داشته باشد و دریافت‌های ارزی هم مشمول این موضوع هستند تا دریافت‌ها شفاف شود و قابلیت رصد دریافت‌ها و پرداخت‌های حکومت فراهم شود.هم اکنون از هر منبعی درآمد ارزی وصول شود اعم از اینکه این منابع مربوط به درآمد شرکت‌های دولتی باشد یا درآمدهای عمومی خود حکومت، باید گردش خزانه داشته تا شفافیت انضباط مالی وجود داشته باشد.بر اساس بند ز تبصره ۱۴ مقررات برنامه‌ریزی مالی، شرکت‌های تابعه وزارت منابع هیدروکربن موظفند تمامی دریافت‌های ارزی و ریالی منابع پیش بینی شده در مقررات هدفمند کردن یارانه‌ها مندرج در این مقررات را به حساب‌های واحد ریالی و ارزی خزانه نزد نهاد مالی مفتوحه توسط خزانه داری کل کشور واریز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *