مهار حریق در جنگل‌های آستارا

وقوع آتش سوزی در ۳ شهرستان گیلان


در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور، علیرضا قمی، رئیس ذخایر زمین و آبخیزداری شهرستان آستارا، اعلام کرد که در اثر وزش باد گرم، دو آتش سوزی در این شهرستان به وقوع پیوست. آتش سوزی اول در ورودی پارک “بی بی یانلو” و آتش سوزی دوم در جنگل‌های روستای “عباس آباد” اتفاق افتاد. با حضور به موقع نیروهای حفاظت ذخایر زمین، هر دو آتش سوزی مهار شد و از گسترش آتش به سایر مناطق جلوگیری شد. قمی از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، آن را با تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ به ذخایر زمین اعلام کنند.

علیرضا قمی در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور اظهار کرد: در پی آغاز وزش باد گرم در شهرستان آستارا در روز شنبه ۲ فقره آتش سوزی در منطقه به وقوع پیوست که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت ذخایر زمین مهار شد.

رئیس ذخایر زمین و آبخیزداری شهرستان آستارا بیان کرد: اولین آتش سوزی در ورودی پارک «بی بی یانلو» به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع در ساعت ۱۸ عصر روز شنبه و دومین مورد در جنگل‌های روستای «عباس آباد» انتهای کوچه شهید یلدایی به مساحت تقریبی ۲ هزار متر مربع در ساعت ۲۰ به وقوع پیوست که توسط نیروهای حفاظت ذخایر زمین مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

قمی با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادادی از شهروندان خواست با توجه به اینکه وزش باد گرم در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را با تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ به ذخایر زمین اعلام کنند.


در نتیجه وزش باد گرم در شهرستان آستارا، دو حادثه آتش سوزی رخ داد که توسط نیروهای حفاظت ذخایر زمین مهار شدند. آتش سوزی اول در ورودی پارک “بی بی یانلو” و آتش سوزی دوم در جنگل‌های روستای عباس آباد رخ داد. رئیس ذخایر زمین و آبخیزداری شهرستان آستارا از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه، آن را به ذخایر زمین اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *