مانع شدن از ترک تحصیل دانش آموزان استثنایی در البرز

جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان استثنایی در البرز


در یازدهمین جلسه شورای تردد استان البرز، احمد افضلی اعلام کرد که در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در سطح استان در مدارس تحصیل می‌کنند و با مشکلات و معضلاتی مانند سرویس مدرسه روبرو هستند. بیشترین تعداد این دانش آموزان در کلانشهر کرج مستقر هستند و انتظار می‌رود با همکاری شورا و سازماندهی شهری، هزینه سرویس مدرسه آن‌ها تأمین شود. همچنین، با توجه به تصمیمات شورای تردد استان، مشکلات ترانزیت بخشی از این دانش آموزان در شهرهای البرز برطرف شده است اما سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس هنوز اقدامی در این خصوص نکرده‌اند. افضلی از سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس خواستار پیش‌بینی اعتبار در متمم برنامه‌ریزی مالی شد و تعامل و همکاری لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل این دانش آموزان را از اعضای شورا این شهرها انتظار می‌رود.

به گزارش دیجیاتور، احمد افضلی در یازدهمین جلسه شورای تردد استان البرز که در سالن شهدای حکومت استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در سطح استان تحصیل می‌کنند که به دلیل عدم حمایت دستگاه‌ها با مشکلات و معضلات متعددی از جمله سرویس مدرسه مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت در دستورکار قرار گرفتن رفع این مشکلات افزود: بیشترین تعداد این دانش آموزان با آماری حدود ۵۷۹ نفر در کلانشهر کرج مستقر هستند که با تعامل میان شورا و سازماندهی شهری انتظار می‌رود بر اساس ابلاغ آئین نامه جدید نسبت به تأمین هزینه سرویس مدارس اقدام لازم انجام شود.

رئیس شورای تردد استان البرز عنوان کرد: همکاری با خانواده‌های دارای دانش آموز استثنایی از جمله مصوبات شورای تردد استان بوده که مشکلات بخشی از آنان که در شهرهای البرز استقرار دارند در خصوص ترانزیت برطرف شده اما سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس همچنان نسبت به این مهم اقدامی انجام نداده اند.

افضلی از سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس خواستار پیش بینی اعتبار در متمم برنامه‌ریزی مالی شد و گفت: از اعضای شورای این شهرها انتظار می‌رود در این زمینه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا از ترک تحصیل این دانش آموزان که هر روز به آمار آن به دلیل عدم تمکن مالی خانواده‌ها افزوده می‌شود، جلوگیری شود.


افزایش تعداد دانش‌آموزان استثنایی در استان البرز و مواجهه با مشکلات و معضلات مختلف مانند سرویس مدرسه، نیازمند رفع این مشکلات است. بیشترین تعداد این دانش‌آموزان در شهر کرج مستقر هستند و توقع می‌رود با همکاری میان شورا و سازماندهی شهری اقدامات لازم برای تأمین هزینه سرویس مدارس صورت پذیرد. همچنین هنوز سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس در رابطه با حمایت از این دانش‌آموزان اقدامی نکرده‌اند. بنابراین، سازماندهی شهری‌های کرج و فردیس باید برنامه‌ریزی مالی را مقتضی در نظر بگیرند و همکاری لازم را در راستای جلوگیری از ترک تحصیل این دانش‌آموزان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *