ادامه جلسات کارگروه بررسی وضعیت کندی شبکه جهانی

جلسات کارگروه رسیدگی به وضعیت کندی اینترنت همچنان ادامه دارد


امیر خوراکیان، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد که کارگروهی برای رسیدگی به کندی شبکه جهانی تشکیل شده بود و در سه مرحله گزارش مبسوطی برای رییس جمهور ارسال شده است. او اظهار کرد که تصمیمات متناسب با مسائل فنی و حوزه سرعت شبکه جهانی اخذ شده‌اند و جلسات کارگروه همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، گزارش نهایی این کارگروه به مردم منتشر نشده است و دیجیاتور در پیگیری این موضوع موازی با ادامه خواهد داد.

امیر خوراکیان، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص آخرین بررسی‌های کارگروهی که به دستور رییس جمهور جهت رسیدگی به کندی شبکه جهانی تشکیل شده بود، گفت: کارگروه جهت رسیدگی به کندی شبکه جهانی به صورت جدی فعالیت کرد و در سه مرحله گزارش مبسوطی را برای رییس جمهور کشورمان ارسال کرد و در نهایت این گزارش هم در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی افزود: همچنین تصمیماتی متناسب با عوامل فنی و موضوعاتی که بیشتر در حوزه سرعت منطقی و مطلوب شبکه جهانی دغدغه جدی رییس جمهور و هم شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی است، اخذ شده است.

وی افزود: همچنان جلسات آن کارگروه ادامه دارد و میزان تحقق مصوبات شورا و پیگیری برنامه‌هایی که در این رابطه تدارک شده، دنبال می‌شود.

به گزارش مهر، ۶ تیرماه ۱۴۰۲ حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان در جلسه شورای عالی فضای مجازی به برخی گلایه‌های مردمی در سفرهای استانی در رابطه با کندی شبکه جهانی اشاره و کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات را مأمور کرد تا موضوع را بررسی و حداکثر تا یک‌ماه آینده نتیجه بررسی و راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم را ارائه کند.

از آن زمان تا کنون گزارشی از نتیجه بررسی کارگروه رسیدگی به کندی شبکه جهانی و جزییات بررسی دلایل و مشکلات مربوط به آن از سوی مرکز ملی فضای مجازی و وزارت مخابرات در اختیار مردم قرار داده نشده است.

دیجیاتور به پیگیری خود در این زمینه همچنان ادامه خواهد داد.


براساس گزارش، کارگروه رسیدگی به کندی شبکه جهانی در سه مرحله گزارش مبسوطی را برای رییس جمهور ارسال کرد و گزارش در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته است. تصمیماتی اتخاذ شده است که با عوامل فنی و موضوعات مربوط به سرعت و کیفیت شبکه جهانی مطابقت داشته باشد. جلسات کارگروه همچنان ادامه دارد و پیگیری مصوبات شورا و برنامه‌های تدارک شده در رابطه با این موضوع صورت می‌گیرد. از آن زمان تاکنون گزارشی از نتایج بررسی کندی شبکه جهانی و دلایل مربوط به آن منتشر نشده است. دیجیاتور نیز به پیگیری در این زمینه ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *