دومین دوره جشنواره علوم علوم درمانی رازی در مطالعات تاریخی ۲ بهمن برگزار خواهد شد.

جشنواره علوم پزشکی رازی دوم بهمن برگزار می‌شود


دکتر یونس پناهی، در مراسم نشست هم‌اندیشی و تقدیر از پژوهشگران علوم علوم درمانی کشور، اعلام کرد که ۷ تهدید عمده سلامت را شناسایی کرده‌اند که شامل بار بیماری‌ها، مسائل مرتبط با سالمندی و جوانی، گرمایش جهانی، مشکلات جامعه (اعتیاد، خودکشی و علم ذهن) و مباحث مرتبط با داروها و تجهیزات علوم درمانی است. او افزود که موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی به سازمان سلامت و پروژه‌های مرتبط با آن ارائه راه حل می‌دهند و همچنین ساخت و ساز داروهای پرمصرف توسط موسسه آموزش عالی‌ها به عهده آن‌ها قرار گرفته است. او تاکید کرد که علم و فناوری باید در امتداد یکدیگر قرار بگیرند و باید پس از انتشار مقاله یا ثبت پتنت کار رها نشود. همچنین، از وجود ۲۷۵ دانشمند برتر در علوم علوم درمانی خبر داد که همگی ماموریت ویژه‌ای در تخصص خود دارند و برای آن‌ها فراخوان مساله محور تعریف شده است. او همچنین گفت که برای ساماندهی پایان‌نامه‌های دانشجویان علوم علوم درمانی به طرح‌های تحقیقاتی، دستور وزیر بهداشت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، دکتر یونس پناهی در مراسم نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران علوم علوم درمانی کشور در محل موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی تهران افزود: ما در معاونت تحقیقات و فناوری سازمان سلامت ۷ تهدید عمده سلامت را احصا کردیم.

وی افزود: این تهدیدها از بار بیماری ها تا مسایل مرتبط با سالمندی و جوانی، گرمایش جهانی، مشکلات جامعه از جمله روان، اعتیاد و خودکشی، مباحث مرتبط با دارو، مواد اولیه و تجهیزات علوم درمانی را در بر می گیرد.

پناهی اظهار داشت: این تهدیدها به موسسه آموزش عالی های علوم علوم درمانی اعلام شد و مقرر شد موسسه آموزش عالی ها متناسب با زیرساخت ها و اعضای هیات علمی در قالب پروژه به سازمان سلامت راه حل ارائه دهند.

وی تاکید کرد: تمام موسسه آموزش عالی های علوم علوم درمانی بر اساس عدالت حمایت شده اند. از محل یک درصد برنامه‌ریزی مالی پژوهشی دستگاهها تمام موسسه آموزش عالی ها حمایت شدند. به این ترتیب همه موسسه آموزش عالی مساله محور شدند.

معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت گفت: کار مهم دیگر معاونت تحقیقات و فناوری سازمان سلامت این بود که ساخت و ساز داروهای پرمصرف کشور برعهده موسسه آموزش عالی ها قرار داده شد. چرا که موسسه آموزش عالی ها این توان را دارند که در حوزه دارویی فعال باشند.

وی افزود: کمیته آینده نگاری در معاونت تحقیقات و فناوری سازمان سلامت ایجاد شده است. به این نتیجه رسیده ایم که برای درمان بسیاری از بیماری ها در آینده باید از AI، سل تراپی، علوم درمانی بازساختی و ..‌. و همچنین از علم جدید برای کنترل بیماری ها استفاده کنیم.

پناهی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز علم یک خواسته جمعی است، یادآور شد: علم و فناوری در امتداد هم هستند و در این راه مقاله گذرگاه است که باید به یک پروتکل و محصول منتهی شود. نباید پس از انتشار یک مقاله و یا ثبت پتنت کار را رها کرد.

وی با اشاره به وجود ۲۷۵ دانشمند یک درصد برتر در علوم علوم درمانی از حمایت ویژه از این دانشمندان خبر داد و گفت: همه این دانشمندان برتر در تخصص خودشان یک ماموریت ویژه خواهند داشت.

معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت از دستور وزیر بهداشت برای ساماندهی پایان نامه های دانشجویی خبر داد و گفت: مقرر شد با همکاری معاونت آموزشی، پایان نامه های دانشجویان علوم علوم درمانی به طرح های تحقیقاتی هدایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای دانشمندان برتر فراخوان مساله محور تعریف شد و از طریق نیماد قراردادهای آنها امضا می شود. همچنین نیماد از استادیاران جوان و نخبگان حمایت ویژه می کند.


تهدیدها عبارتند از بار بیماری ها، مسائل مرتبط با سالمندی و جوانی، گرمایش جهانی، مشکلات جامعه از جمله روان، اعتیاد و خودکشی، مباحث مرتبط با دارو، مواد اولیه و تجهیزات علوم درمانی. موسسه آموزش عالی ها متناسب با زیرساخت ها و اعضای هیئت علمی در قالب پروژه به سازمان سلامت راه حل ارائه داده‌اند. تمام موسسه آموزش عالی های علوم علوم درمانی بر اساس عدالت حمایت شده و مساله محور شده‌اند. ساخت و ساز داروهای پرمصرف کشور برعهده موسسه آموزش عالی ها قرار گرفته است. برای درمان بیماری ها در آینده باید از AI، سل تراپی، علوم درمانی بازساختی و علم جدید برای کنترل بیماری ها استفاده کنیم. وجود 275 دانشمند یک درصد برتر در علوم علوم درمانی و همکاری معاونت تحقیقات و فناوری با معاونت آموزشی برای ساماندهی پایان نامه های دانشجویان علوم علوم درمانی و فراخوان مساله محور برای دانشمندان برتر و حمایت ویژه از استادیاران جوان و نخبگان نکاتی است که در این متن به آن اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *