شرح جزئیات احیای واحدهای صنعتی/ ۹۳ هزار نفر استخدام شدند

جزییات احیای واحدهای صنعتی/ ۹۳ هزار نفر مشغول به کار شدند


طی دو سال گذشته، بیش از ۴ هزار و ۱۰ واحد راکد احیا شده و زمینه اشتغال ۶۸ هزار نفر را فراهم کرده است. سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها ۵۵۷ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال بوده است. همچنین، قرار است در زمان حکومت سیزدهم، ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی دیگر نیز احیا شوند. ضمناً، ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۲ واحد صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد افزایش یافت و زمینه اشتغال برای ۲۴ هزار و ۵۲۵ نفر فراهم شد. سرمایه گذاری انجام شده برای افزایش ظرفیت این واحدها ۲۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است و قرار است تا پایان حکومت سیزدهم ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز افزایش یابد. در مجموع، در حکومت سیزدهم زمینه اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۲۵ نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن در حال حاضر با داشتن شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی در سراسر کشور، زمینه اشتغال برای نزدیک به ۱ میلیون نفر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، بررسی آخرین آمار احیای واحدهای راکد نشان می‌دهد که در طول دو سال گذشته از عمر حکومت سیزدهم بالغ بر ۴ هزار و ۱۰ واحد راکد احیا شده که زمینه اشتغال ۶۸ هزار نفر را فراهم کرده است.

همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این تعداد واحد ۵۵۷ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال بوده است. قرار است در قالب برنامه باز فعال سازی واحدهای راکد تا پایان حکومت سیزدهم، ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی دیگر احیا شود.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها افزایش ظرفیت واحدهای با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد بود که بر همین اساس ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۲ واحد صنعتی افزایش یافت که از این طرق زمینه اشتغال برای ۲۴ هزار و ۵۲۵ نفر فراهم شده است.

سرمایه گذاری انجام شده برای افزایش ظرفیت این واحدها ۲۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است. قرار است در قالب برنامه افزایش ظرفیت واحدهای زیر ظرفیت تا پایان حکومت سیزدهم ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز افزایش یابد. در مجموع در حکومت سیزدهم زمینه اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۲۵ نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.

گفتنی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه مالی در حال بهره برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع تکنولوژی مخابرات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.


در طول دو سال گذشته، 4 هزار و 10 واحد راکد احیا شده است که به اشتغال 68 هزار نفر منجر شده است. سرمایه گذاری برای احیای این واحدها 557 میلیارد و 105 میلیون ریال بوده است. همچنین قرار است تا پایان حکومت سیزدهم، 3 هزار و 680 واحد صنعتی دیگر نیز احیا شود. همچنین با افزایش ظرفیت واحدهای با ظرفیت کمتر از 50 درصد، ظرفیت 4 هزار و 902 واحد صنعتی افزایش یافته است و 24 هزار و 525 نفر به شغل رسیده‌اند. سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت این واحدها 245 میلیارد و 100 میلیون ریال بوده است. قرار است در قالب برنامه افزایش ظرفیت واحدهای زیر ظرفیت تا پایان حکومت سیزدهم، 6 هزار و 430 واحد صنعتی دیگر نیز افزایش یابد. در کل، در حکومت سیزدهم، زمینه اشتغال برای 92 هزار و 525 نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن در حال بهره برداری از 509 شهرک و 340 ناحیه صنعتی و 5 منطقه ویژه مالی هستند. آنها همچنین 85 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2 مجتمع تکنولوژی مخابرات و خدمات نرم افزاری، 100 هزار و 58 قرارداد منعقده و بهره برداری از 49 هزار و 882 واحد صنعتی و 3 هزار و 270 واحد کارگاهی دارند و به اشتغال مستقیم 998 هزار و 595 نفر در سراسر کشور می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *