جریمه ۳۶۵ میلیون دلاری برای فورد به دلیل فریب حکومت آمریکا

جریمه ۳۶۵ میلیون دلاری برای فورد به خاطر فریب دولت آمریکا


حکومت آمریکا اتهاماتی را به شرکت فورد ارائه داده است که در بازرگانی بین‌الملل صدها هزار وسایل نقلیه تعرفه‌های وارداتی را با گزارش‌های گمراه کننده دور زده است. به ادعای آن‌ها، فورد ارزش خودروهای وارداتی را برای پرداخت تعرفه گمرکی کمتر اعلام یا دسته بندی آنها را تغییر داده است. برای بسته شدن این اتهام، فورد موافقت کرده تا ۳۶۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. این جریمه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌های برای نقض تعرفه‌های گمرکی علیه یک شرکت در مطالعات تاریخی معاصر آمریکا اعلام شده است. اما فورد ادعا می‌کند که اتهامات رد می‌شود و برای حل اختلاف با حکومت به پرداخت جریمه اتفاقیه ده ساله رضایت داده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از رویترز، حکومت آمریکا شرکت فورد را متهم کرده که در بازرگانی بین‌الملل صدها هزار وسایل نقلیه تعرفه‌های وارداتی را با گزارش‌های گمراه کننده دور زده است.

حکومت آمریکا می‌گوید فورد یا ارزش خودروهای وارداتی را برای پرداخت تعرفه گمرکی کمتر پایین‌تر از میزان واقعی اعلام کرده یا دسته بندی آنها را تغییر داده است.

حالا فرود برای بسته شدن پرونده این اتهام بنا دارد ۳۶۵ میلیون دلار به حکومت آمریکا جریمه بپردازد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که تخلفات فورد مربوط به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بوده و بخشی از آن به بازرگانی بین‌الملل تعدادی‌خودروی ون از ترکیه مرتبط است.

حکومت آمریکا می‌گوید این جریمه یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌هایی است که در مطالعات تاریخی معاصر این کشور برای نقض تعرفه‌های گمرکی علیه یک شرکت اعمال شده است.

سخنگوی فورد اما می‌گوید که این شرکت بسیاری از اتهامات وارده را به طور جدی رد می‌کند. اما برای عبور از شرایط پیچیده به وجود آمده و حل این اختلاف ده ساله با حکومت توافق شده که این حجم پول به عنوان جریمه یک بار برای همیشه و برای مصالحه با حکومت پرداخت شود.

سازمان گمرکات و مرزبانی آمریکا در سال ۲۰۱۳ اعلام‌کرد که فورد برخی خودروهای ون تجاری را به عنوان خودروی سواری وارد کرده و به جای تعرفه ۲۵ درصدی تعرفه ۲.۵ درصدی پرداخت کرده است.


حکومت آمریکا اتهاماتی را به شرکت فورد مطرح کرده و برای رفع این اتهامات جریمه‌ای بالغ بر ۳۶۵ میلیون دلار را به آن تعیین کرده است. این جریمه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌های مطالعات تاریخی آمریکا برای نقض تعرفه‌های گمرکی برای یک شرکت صادر شده است. تخلفات فورد به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ برمی‌گردد و بخشی از آن مربوط به بازرگانی بین‌الملل خودروهای ون از ترکیه است. این اتهامات توسط وزارت دادگستری آمریکا مطرح شده و سخنگوی فورد ادعا می‌کند که بسیاری از این اتهامات را رد می‌کند اما برای حل و فصل این اختلاف با حکومت، هزینه ۳۶۵ میلیون دلاری را پرداخت خواهد کرد. سازمان گمرکات و مرزبانی آمریکا در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که فورد برخی خودروهای ون تجاری را به عنوان خودروی سواری وارد کرده و مقدار تعرفه گمرکی پرداختی خود را بسیار کاهش داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *