جذب ۳.۱ میلیارد یورو سرمایه در مناطق آزاد

جذب ۳.۱ میلیارد یورو سرمایه در مناطق آزاد


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی اظهار داشته است که مناطق آزاد و ویژه مالی ایران در حال تبدیل شدن به جاذبه‌های مسافرت و توریسم و فرصت‌های تامین مالی با ارزش هستند. او اعلام کرده است که بیش از یک هزار بسته تامین مالی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو به عنوان بسته‌های تامین مالی تدوین شده و در ۱۲ رویداد داخلی و خارجی عرضه شده‌اند. همچنین، اظهار شده است که مناطق آزاد و ویژه مالی مقصدی برای تامین مالی ایرانیان خارج از کشور و محلی برای جلوگیری از خروج سرمایه به حساب می‌آیند. این مناطق همچنین از ظرفیت‌های مسافرت و توریسم بی‌نظیری برخوردار هستند که می‌تواند به رشد مسافرت و توریسم در آن‌ها منجر شود.

به گزارش دیجیاتور، حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه مناطق آزاد در ماه‌های گذشته موتور محرک دانش مالی کشور بودند، گفت: امروز غالب مناطق آزاد و ویژه مالی کشور جاذبه‌های مسافرت و توریسم و فرصت‌های تامین مالی خوبی دارند که هر کدام به تنهایی می‌توانند به یک قطب مسافرت و توریسم تبدیل شوند. امسال با تدوین بسته‌های تامین مالی، این فرصت‌ها در معرض عموم قرار گرفت و بیش از یک هزار بسته تامین مالی به ارزش ۲۰ میلیارد یورو تعریف و در ۱۲ رویداد داخلی و خارجی این بسته‌ها عرضه شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی همچنین با اشاره به عرضه خوب بسته‌های سرمایه گذاری افزود: مناطق آزاد به عنوان بهشت تامین مالی به متقاضیان معرفی و ۳ و یک‌دهم میلیارد یورو تقاضای تامین مالی دریافت شده است که، حجم قابل توجهی از این تقاضاها وارد حوزه عملیاتی شده و تقاضاهای بیشتری برای تامین مالی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی دریافت شده است.

عبدالملکی گفت: در حوزه مسافرت و توریسم هم ۱۰۰ بسته تامین مالی تدوین شده که بخش زیادی از آنها سرمایه‌گذاران خود را یافته و بخشی دیگر نیز در حال نمایش است تا فرصت‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی شود. ارزش این بسته‌ها بیش از یک میلیارد یورو است. این فرصت‌ها تکرارپذیر است و ظرفیت بیش از چیزی است که در قالب بسته‌ها تدوین شده است.

مناطق آزاد به مقصدی برای تامین مالی ایرانیان خارج از کشور تبدیل می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی با اشاره به تبدیل مناطق آزاد به مقصدی برای تامین مالی ایرانیان خارج از کشور و محلی برای جلوگیری از خروج سرمایه افزود: خروج سرمایه از کشور معضل بزرگی در کشور بوده که با توسعه مناطق آزاد، حجم قابل توجهی از خروج سرمایه‌ها متوقف شده است. این اتفاق احساسی و به خاطر وطن دوستی نیست بلکه ریشه علمی و مالی دارد و بواسطه فرصت‌هایی که به وجود آمده، خروج سرمایه از کشور کاهش یافته است.

عبدالملکی دسترسی خوب به بازار، هزینه‌های پایین، سهولت کسب و کار و وجود شرایط ترانزیتی مطلوب را دلیل اشتیاق سرمایه گذاران به حضور در مناطق آزاد خواند و گفت: حضور گردشگران این فرصت را دوچندان کرده که نمونه‌ای از آن مناطق آزاد قشم و کیش است که در طول سال میزبان صدها هزار نفر از شهروندان ایرانی و خارجی است.

وی با تاکید به ظرفیت‌های مسافرت و توریسم بی‌نظیر منطقه آزاد چابهار هم افزود: ظرفیت‌های مسافرت و توریسم چابهار در جهان کم‌نظیر است و به شکل ویژه‌ای می‌تواند مسافرت و توریسم را در آن خطه توسعه دهد. این فرصت در اروند نیز به شکلی دیگر وجود دارد و سالانه صدها هزار نفر از مردم برای حضور در یادمان شهدا به این منطقه مسافرت می‌کنندهمچنین در طول سال حجم قابل توجهی از زایران عتبات عالیات با حضور در این منطقه، از کشور خارج و عازم نجف و کربلا می‌شوند. در همین راستا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در مدت اخیر به پایان رسیده و توسعه در این منطقه با جدیت دنبال می‌شود.

مسافرت و توریسم، یکی از ارکان مهم مناطق آزاد است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی گفت: جاذبه‌های مسافرت و توریسم کشور فقط مربوط به مناطق آزاد جنوب کشور نیست بلکه در منطقه آزاد ماکو نیز شاهد جاذبه‌های مسافرت و توریسم تاریخی و طبیعی متعددی هستیم. ژیو پارک ارس نیز امروز میزبان گردشگران بسیاری است. مسیر مسافرت و توریسم شمال کشور نیز در سال‌های اخیر امتداد پیدا کرده و حلقه دیگر آن نیز منطقه آزاد انزلی است.

این فرصت‌ها در مناطق آزاد تازه تأسیس نیز وجود دارد به شکلی که مسافرت و توریسم به عنوان یکی از ارکان مهم مناطق آزاد محسوب می‌شود.


نمایش فرصت‌ها و ظرفیت‌های تامین مالی و مسافرت و توریسم در مناطق آزاد و ویژه مالی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *