میزان جابه‌جایی و ترانزیت کالاها بین ایران و آذربایجان به دو برابر افزایش می‌یابد.

جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان ۲ برابر می‌شود


در آئین بهره برداری از روگذر موقت پایانه مرزی آستارا، وزیر راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، اظهار کرد که روابط حکومتی حکومت سیزدهم توسعه ارتباطی با همسایگان است و توسعه ترانزیتی بین ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف قابل توجهی رشد کرده است. او همچنین اعلام کرد که میزان ترانزیت کالا بین دو کشور در حدود یک و نیم میلیون تن است و توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف به تاکید دو طرف است. بذرپاش افزود که احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا باعث رفع بخشی از مشکلات تردد در این منطقه می‌شود، اما پایانه مرزی آستارا نیازهای امروز را پاسخگویی نمی‌کند و احداث زیرساخت‌های جدید مشروط به توسعه آن است. به علاوه، بذرپاش اعلام کرد که قدرت پل قدیمی پایانه آستارا افزایش خواهد یافت و چندین توافق راهبردی میان ایران و آذربایجان در زمینه‌های تجاری، سیاسی، مالی و فرهنگی ایجاد شده است و روابط بین دو کشور در این زمینه‌ها تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر شنبه در آئین بهره برداری از روگذر موقت پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: روابط حکومتی حکومت سیزدهم توسعه ارتباطی با همسایگان است.

وی با اشاره به فرصت‌های روابط تجاری ایران و آذربایجان افزود: توسعه ترانزیتی بین ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی از ترانزیت حدود یک و نیم میلیون تن کالا بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و اضافه کرد: توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف مورد تاکید دو طرف است.

بذرپاش با بیان اینکه شبکه ترانزیتی کشور تقویت می‌شود، گفت: احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا بخشی از مشکلات تردد را در این منطقه رفع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی آستارا از پایه‌های قدیمی گیلان است، افزود: این پایانه گنجایش و ظرفیت پاسخگویی نیازهای امروز را ندارد و احداث زیرساخت‌های جدید مرزی مورد تاکید است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پل قدیمی آستارا مقاوم سازی شود، گفت: افزایش ظرفیت پل قدیمی پایانه آستارا در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش با بیان اینکه جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می‌شود، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی دو کشور ایران و آذربایجان دور از دسترس نیست‌.

وی با بیان اینکه توافقات راهبردی خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان ایجاد شده است، افزود: روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف تجاری، سیاسی، مالی و فرهنگی تقویت می‌شود.


روابط حکومتی حکومت سیزدهم توسعه ارتباطی با همسایگان است و تاکید دو طرف بر توسعه روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف است. ترانزیت بین ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف رشد قابل توجهی داشته است و تعداد حدود یک و نیم میلیون تن کالا ترانزیت شده است. احداث پل روگذر موقت پایانه مرزی آستارا مشکلات تردد را در این منطقه رفع کرده است اما پایانه مرزی آستارا گنجایش و ظرفیت پاسخگویی نیازهای امروز را ندارد و احداث زیرساخت‌های جدید مورد تاکید است. افزایش ظرفیت پل قدیمی پایانه آستارا در دستور کار قرار دارد و جابه جایی و ترانزیت کالا بین ایران و آذربایجان دو برابر می‌شود و رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیتی دو کشور در دسترس است. روابط ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف تجاری، سیاسی، مالی و فرهنگی تقویت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *