ضرورت ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس

ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد


سامانه خودنویس توسط وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر قیمت مسکن ایجاد شده است، که به افراد امکان ایجاد و ثبت قراردادهای ملکی خود را به صورت رایگان می دهد. این سامانه شبانه روزی فعال است و برای انواع اقلام اجاره ملک، از جمله مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی و حقوقی در دسترس است. همچنین، ثبت مبایعه‌نامه نیز امسال به این سامانه انتقال می‌یابد. از آغاز سال ۱۴۰۳، قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری باید در این سامانه ثبت شوند، که هم توسط مشاوران املاک و هم توسط افراد به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش دیجیاتور، سامانه خودنویس در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است تا هم وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

این سامانه به‌صورت شبانه روزی و در زمینه تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است؛ همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاورین املاک قرار گرفته است و ثبت مبایعه نامه نیز امسال به سامانه خودنویس منتقل می‌شود.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملان نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.


ایجاد سامانه خودنویس برای ثبت رایگان قراردادهای ملکی و دریافت کد رهگیری از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا به امروز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *