تکمیل منابع آبی رسانی به ۵۰۰۰ روستا در سال جاری

تکمیل آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا در سال جاری


در حالی که منابع آبی شرب و بهداشت روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، طرح جهاد آبرسانی توسط وزارت نیرو با هدف تأمین منابع آبی پایدار برای این مناطق به سرعت در حال اجراست. تا کنون، از تعداد ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی حدود ۵۰ درصد یعنی ۵۰۰۰ روستا بهره‌مند شده‌اند. با اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان، این طرح بهبودی عمده در امکان دسترسی روستاها به منابع آبی شرب داشته و با مشارکت فعال خیرین نیز انجام شده است. امینی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی طرح، بر توسعه و ادامه این پروژه متمرکز است و از همکاری های موفق با خیرین و نهادهای دیگر نیز خبر می‌دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از آبفای کشور، هاشم امینی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تأمین پایدار منابع آبی شرب و بهداشت روستاهای کشور است بیان کرد: در فاز اول این طرح تا به امروز ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده که نزدیک به ۵۰ درصد آنها یعنی ۵۰۰۰ روستا از نعمت منابع آبی شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تا کنون برای این طرح به تصویب رسیده ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۶ هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری طراحی منابع آبی و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تأسیسات آبرسانی ۶۳۱ روستا از ۵ هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین منابع آبی‌رسان در ۱۴ استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در طرح منابع آبی‌رسانی به ۲۳۰۰ روستا تاکنون انجام شده است.


پروژه جهاد آبرسانی از وزارت نیرو است.
در فاز اول، ۱۰ هزار روستا با تنش آبی شناسایی شده‌اند.
اعتبار فاز اول این طرح برابر با ۵۰ هزار میلیارد تومان است.
تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان از اعتبار مورد تصویب قرار گرفته و صرف شده است.
پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۴۶ درصد است.
مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده است.
تأسیسات آبرسانی ۶۳۱ روستا توسط خیرین انجام شده است.
مجمع خیرین منابع آبی‌رسان در ۱۴ استان تشکیل شده است.
تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع برای مشارکت در طرح منابع آبی‌رسانی به ۲۳۰۰ روستا انعقاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *