تکلیف سازماندهی شهری‌ها برای توسعه فیبرنوری در سال 1403:

تکلیف شهرداری‌ها برای توسعه فیبرنوری در سال ۱۴۰۳


به گزارش دیجیاتور، پارلمان مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ را به حکومت ابلاغ کرده است. این مقررات تعهد سازماندهی شهری‌ها و وزارت راه و شهرسازی را برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری تا ۱۵ روز پس از درخواست اپراتورها صادر کرده است. همچنین، پس از تأسیس صندوق توسعه فیبرنوری، مانده حساب توسعه این شبکه باید به حساب این صندوق انتقال یابد و مبالغ کمک‌ها از این صندوق معاف از وجوه دولتی است. با این اقدام، پروژه فیبرنوری در کشورها به دو برابر افزایش یافته و تعداد خانوارهای متصل نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات، پارلمان مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ را به حکومت ابلاغ کرد.

مطابق این مقررات، سازماندهی شهری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند تا برای تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت مخابرات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات مخابرات، مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهر را صادر کنند.

همچنین مطابق ابلاغ خانه ملت، پس از تأسیس صندوق توسعه فیبرنوری، مانده حساب توسعه شبکه فیبرنوری در مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به حساب این صندوق انتقال پیدا کند.

ضمن اینکه مبالغ کمک پرداختی به اپراتورهای ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از وجوه دولتی محسوب می‌شود.

بنابر این گزارش، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ میزان پوشش در پروژه فیبرنوری و منازل و کسب و کارها از ۷ میلیون گذشت و پیش بینی می‌شود با این اقدام راهگشای پارلمان، این میزان در پایان سال آینده دو برابر میزان کنونی شود و تعداد خانوارهای متصل هم به سرعت افزایش یابد.


برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ به حکومت ابلاغ شد. سازماندهی شهری‌ها و وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه فیبرنوری مکلف شدند مجوز حفاری و نصب تجهیزات را در معابر صادر کنند. مانده حساب توسعه شبکه فیبرنوری باید به صندوق توسعه فیبرنوری انتقال پیدا کند. مبالغ کمک پرداختی از محل این صندوق معاف از وجوه دولتی محسوب می‌شود. پوشش فیبرنوری در منازل و کسب و کارها افزایش یافته و پیش بینی می‌شود که در پایان سال آینده دو برابر افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *