ساخت و ساز یک میلیون و سی و چهل هزار وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۲

وزارت صمت: قیمت کارخانه‌ای خودرو تغییر نمی‌کند


در سال جاری، حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه در ایران ساخت و ساز شده است، که شامل حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودروی سواری و ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت می‌شود. همچنین، بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و حدود ۳۰۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه در بخش خصوصی ساخت و ساز شده است، که نشان از رشد چشمگیر ساخت و ساز وسایل نقلیه در این حوزه‌ها دارد. افزون بر این، در حوزه ساخت و ساز موتورسیکلت نیز امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت ساخت و ساز شده که نشان از رشد ۲۸ درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

به گزارش دیجیاتور، مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع وسایل نقلیه وزارت صمت اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه وسایل نقلیه در کشور ساخت و ساز شده است.

وی افزود: همچنین از این میزان حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودروی سواری ساخت و ساز شده که در مقایسه با یک میلیون و ۷۱ هزار دستگاه ساخت و ساز مدت مشابه پارسال، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

خسروی بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۶۶ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور ساخت و ساز شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

این مقام مسؤول وزارت صمت گفت: ساخت و ساز بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون-مینی بوس-اتوبوس-کامیونت-کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲ درصد ساخت و ساز در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه در بخش خصوصی ساخت و ساز شد که در مقایسه با ساخت و ساز ۱۹۴ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۵۸ درصد رشد ساخت و ساز را نشان می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از ساخت و ساز وسایل نقلیه در کشور ۲۳ درصد بوده است، در حالی که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در خصوص روند رو به رشد ساخت و ساز موتورسیکلت نیز گفت: امسال نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور ساخت و ساز شد که در مقایسه با ساخت و ساز ۴۶۵ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۲۸ درصد رشد ساخت و ساز را نشان می‌دهد.


مجموع ساخت و ساز وسایل نقلیه و موتورسیکلت در کشور در سال جاری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *