ساخت و ساز یک میلیون بشکه منابع هیدروکربن از میادین غرب کارون

تولید یک میلیون بشکه نفت از میادین غرب کارون


محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران، در یک گزارش بیان کرد که تمام میادین مشترک غرب کارون تولیدی هستند و چشم‌انداز ساخت و ساز در این منطقه روزانه یک میلیون بشکه است. وی افزود که توسعه و تامین مالی در این منطقه به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد و تمام پروژه‌ها توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود. او اظهار کرد که ساخت و ساز از این میادین حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است و این میادین سه برابر برتر از میادین مستقل هستند. خجسته مهر بیان کرد که ۵۰ درصد رشد مالی کشور مربوط به منابع هیدروکربن و گاز است و طرح‌های شرکت ملی منابع هیدروکربن منجر به رشد مالی و تأمین خوراک پتروشیمی‌های کشور شده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محسن خجسته مهر بعد از ظهر امروز جمعه در بازید «جواد اوجی» وزیر منابع هیدروکربن از طرح‌های توسعه منابع هیدروکربن در غرب کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمام میادین مشترک غرب کارون تولیدی و نیز طرح توسعه تکمیلی دارند و چشم‌انداز ساخت و ساز در غرب کارون روزانه یک میلیون بشکه است.

مدیرعامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران افزود: بسیاری از شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین مشترک مساله محدودیت‌های بین‌المللی را مطرح می‌کردند اما متخصصان ایرانی کار را در دست گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب قراردادهای جدیدی که در آینده نزدیک امضا می‌شود، قراردادهای تامین مالی در غرب کارون به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر توسعه و سرمایه گذاری تمام میادین مشترک غرب کارون در استان خوزستان در اختیار پیمانکاران ایرانی است و ما توسعه را شرطی نکردیم و منتظر خارجی‌ها نماندیم.

مدیر عامل شرکت ملی منابع هیدروکربن ایران اظهار کرد: در حال حاضر ساخت و ساز از میادین غرب کارون حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است. سهم ساخت و ساز میادین مشترک سه برابر میادین مستقل است.

خجسته مهر گفت: تمام طرح‌های شرکت ملی منابع هیدروکربن منطبق با رشد و جهش ساخت و ساز منابع هیدروکربن و گاز بوده است و نتیجه آن منجر به رشد مالی در کشور شده است؛ همچنین ۵۰ درصد رشد مالی کشور مربوط به ساخت و ساز منابع هیدروکربن و گاز و فروش خارجی و تأمین خوراک پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور است.


توسعه ساخت و ساز منابع هیدروکربن در غرب کارون به روزانه یک میلیون بشکه می‌رسد. شرکت‌های خارجی موانع محدودیت‌های بین‌المللی را بطور مطالبه‌گری به میادین مشترک غرب کارون مطرح کرده‌اند. قراردادهای تامین مالی در غرب کارون به ۲۱ میلیارد دلار می‌رسد. در حال حاضر ساخت و ساز از میادین غرب کارون حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است.طرح‌های شرکت ملی منابع هیدروکربن باعث رشد مالی در کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *