ساخت و ساز تاج دندان با روکش سرامیکی در پژوهشگاه مواد و انرژی

تولید روکش سرامیکی تاج دندان در پژوهشگاه مواد و انرژی


این متن به بیان اطلاعات ارائه شده از طرف پژوهشگاه مواد و انرژی در مورد ساخت و ساز و کاربرد بلنک زیرکونیای دندانی در حوزه دندانپزشکی می‌پردازد. این محصول به دلیل خواص مکانیکی، استحکام، زیرسازگاری و زیبایی بیشتری که دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و تهیه آن داخلی مقرون به صرفه‌تر از نمونه وارداتی آن است. این محصول می‌تواند در ساخت دندان‌های آسیب دیده و روکش دندان‌های ایمپلنت استفاده شود و علاقمندان به ساخت و ساز این نمونه می‌توانند با مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تماس حاصل کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، ابراهیم ملکی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این محصول در حوزه دندانپزشکی به دلیل خواص مکانیکی، استحکام، زیرسازگاری و زیبایی بیشتری که محصولات سرامیکی دارند، بیشتر از نمونه‌های قبلی آن با روکش فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بلنک زیرکونیای دندانی حدود ۳۵ واردکننده رسمی و ثبت شده در داخل کشور دارد، افزود: ما اولین تولیدکننده این قطعه در کشور هستیم و تهیه این نمونه داخلی مقرون به صرفه‌تر از نمونه وارداتی آن است به‌طوری‌که قیمت آن حدودا یک سوم نمونه اروپایی آن می‌باشد.

این پژوهشگر در خصوص فرآیند ساخت روکش سرامیکی تاج دندان اظهار داشت: این ماده به دلیل سرامیکی بودن دارای سختی بالا و خاصیت ماشین‌کاری پایینی است که ما با استفاده از عملیات حرارتی به آن دست پیدا کردیم.

ملکی کاربرد این محصول را استفاده در لابراتورهای دندان‌سازی برای ساخت دندان‌های آسیب دیده و روکش دندان‌های ایمپلنت عنوان کرد.

علاقمندان به ساخت و ساز این نمونه می‌توانند با مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی تماس حاصل کنند.


ساخت و ساز بلنک زیرکونیای دندانی در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر از بازرگانی بین‌الملل است. این محصول در حوزه دندانپزشکی به دلیل خواص مکانیکی، استحکام، زیرسازگاری و زیبایی بیشتری از نمونه‌های قبلی آن با روکش فلزی استفاده می‌شود. با استفاده از عملیات حرارتی، روکش سرامیکی تاج دندان ایجاد می‌شود. کاربردهای این محصول شامل ساخت دندان‌های آسیب دیده و روکش دندان‌های ایمپلنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *