توفان: موجودی که ابزار و خوراکی خوشمزه است!

معماها یا چیستان‌ها سوالاتی معماگونه هستند که سعی در به چالش کشیدن خواننده‌شان دارند. اغلب طراحان معماها به‌طوری سوالات را مطرح می‌کنند که خواننده مجبور به فکر کردن درباره آن می‌شود. این سوالات می‌توانند در قالب نظم یا نثر بیان شوند و یا بازی با کلمات و حروف باشند. حتی ممکن است نکاتی انحرافی در خود پنهان کرده باشند تا خواننده از جواب صحیح دور شود. هدف اصلی این چیستان‌ها، فعال کردن همه حواس و استفاده از تمامی توانایی‌های فکری و ذهنی خواننده است.

چیستان سوالی معماگونه است که سعی در به چالش کشیدن خواننده اش دارد. معمولا طراحان چیستان سوال را طوری مطرح می‌نمایند که خواننده مجبور به فکر کردن درباره آن گردد. این سوالات می‌توانند در قالب نظم یا نثر بیان شوند، بازی با کلمات و حروف باشند یا اطلاعات عمومی فرد را محک بزنند.

حتی در برخی موارد نکاتی انحرافی در خود پنهان کرده‌اند تا خواننده از جواب صحیح دور شود. همه این حقه‌ها برای این است که ما با خواندن چیستان از همه حواسمان استفاده کنیم.

چیستان ابزار و خوراکی خوشمزه

اون چیه که هم اسم یه ابزاره هم یه خوراکی خوشمزه؟!

.

.

.

آیا می توانید حدس بزنید؟

.

.

.

.

.

سری به جعبه ابزار منزلتان بزنید و ببینید چه ابزارآلاتی در آن قرار گرفته است.

.

.

.

.

.

.

.

فرصت شما رو به اتمام است

.

.

.

پاسخ را مشاهده کنید:

پاسخ این چیستان “سوهان” است. سوهان یکی از سوغاتی‌های خوشمزه شهر قم است. البته همه ما برای یکبار که هم شده سوهان را در جعبه ابزار دیده‌ایم

بیشتر بخوانید: چیستان | کدام اسم پسرانه است که اگر برعکسش کنیم نام یک نام تجاری مشهور خارجی خواهد شد؟

مطالعه روزانه چیستان و بازی‌های معمایی نه تنها اوقات فراغت ما را پر خواهد کرد بلکه می‌تواند مغز ما را از هجوم بیماری‌های زوال عقل همچون آلزایمر مصون بدارد. در کودکان مطالعه مستمر و با برنامه چیستان و بازی‌های هوش و معمایی می‌تواند آن‌ها را در برابر چگونگی برخورد با موضوعات لاینحل آماده نماید. اگر شما هم از علاقه‌مندان به حل چیستان و سوالاتی از این دست هستید همراه همیشگی دیجیاتور باشید.

معما‌ و چیستان هم نیمکره‌ی راست مغز را فعال می‌کنند و هم نیمکره‌ی چپ آن را. در این حالت، قوه‌ی تخیل تان به همراه قوه‌ی استدلال یا قوه‌ی محاسبه تان فعال می‌شود. حافظه هم وارد کار می‌شود، به خصوص در معما‌هایی که پایه و اساس آن‌ها کلمات و ریاضیات است.

بیشتر بخوانید: چیستان | اون چه شهریه که هم یکی از تجهیزات برقیه هم پایتخت یک کشور؟

وقتی معما حل می‌کنید همه‌ی مغزتان فعال می‌شود. از یک نظر، همه‌ی انواع معما مهارت‌های شناختی را از تفکر فضایی گرفته تا زبان و استدلال کردن ارتقا می‌دهند،. با این حال، از برخی انواع معما نیز می‌توان برای فعال کردن قسمت‌های خاصی از مغز استفاده کرد.

نظر و دیدگاه شما درباره این چیستان چه بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *