توسعه صنایع کوچک در استان خوزستان موفق نبوده است

توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است


در نشست قرارگاه عملیاتی تحقق شعار سال در خوزستان، علی اکبر حسینی محراب اظهار کرد که شعار سال بر افزایش ساخت و ساز تاکید دارد و در این راستا توضیحاتی در مورد زیرساخت‌ها و طرح‌های مختلف در انرژی، زراعت و تولیدی ارائه شد. استاندار خوزستان اعلام کرد که برای تسریع در اجرای طرح‌ها، جلسات مختلف با دستگاه‌های مجزا برگزار خواهند شد. او همچنین تأکید کرد که توسعه صنایع پایین دستی می‌تواند به اشتغالزایی و افزایش ساخت و ساز منجر شود. اقداماتی نیز برای سهولت در راه‌اندازی طرح‌های تولیدی انجام شده است و پروژه‌های بدون نام مجوزهای لازم از قبل آماده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی تحقق شعار سال در خوزستان اظهار کرد: حدود ۱۵ سال است که شعار سال مبتنی بر افزایش ساخت و ساز است و در این راستا نیز توضیح‌هایی در مورد زیرساخت‌های مختلف و طرح‌های متنوع در انرژی، زراعت، تولیدی و… در استان با هدف راهکارهای افزایش ساخت و ساز مطرح شد.

استاندار خوزستان افزود: این قرارگاه با دستگاه‌ها به صورت مجزا نیز جلسه‌هایی را تشکیل خواهد داد تا طرح‌ها با سرعت بیشتری جلو برود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که در خوزستان در راستای تحقق شعار سال می‌توان انجام داد، بخش بازرگانی است که مستلزم فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و هم افزایی مسؤولان برای تصاحب بازارهای هدف است که منجر به افزایش ساخت و ساز و ایجاد اشتغال خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: بیش از دو سوم توسعه صنعتی دنیا در حوزه صنایع پایین دستی است که در این استان صنایع شکل نگرفته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و با مشارکت بخش خصوصی زنجیره کامل ساخت و ساز شکل بگیرد و اشتغال و ساخت و ساز را توسعه دهد.

حسینی محراب بیان کرد: قبلاً سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی یک طرح تولیدی می‌بایست ۲۳ مجوز می‌گرفتند اما در سال گذشته یک طرح مطالعاتی انجام و بنا شده کل این مجوزها به چند ایستگاه محدود شود از سوی دیگر با راه‌اندازی پنجره واحد از سوی وزارت دانش مالی و وزارت مخابرات مسیر تامین مالی کاملاً کوتاه شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شده برخی پروژه‌ها در استان از قبل به صورت بدون نام مجوزات آن تهیه شود که با پیدا شدن سرمایه‌گذار مرحله اخذ مجوزات آن انجام شده باشد.


تحقق شعار سال در خوزستان از افزایش ساخت و ساز در زیرساخت‌های مختلف از جمله انرژی، زراعت و تولیدی بهره می‌برد. اتاق بازرگانی و افزایش هم‌افزایی مسؤولان می‌تواند با تصاحب بازارهای هدف، ایجاد اشتغال و افزایش ساخت و ساز را تسهیل کند. اهمیت صنایع پایین دستی در توسعه صنعتی و اشتغال خوزستان بیش از دو سوم توسعه صنعتی جهان است. اصلاحاتی که در اخذ مجوزها صورت گرفته است، به سرمایه‌گذاران انگیزه می‌دهد تا به راحتی طرح‌های تولیدی راه‌اندازی کنند. تسهیل در اخذ مجوزات و انجام مطالعاتی قبل از شروع طرح‌های تولیدی، گام‌های مهمی برای تحقق اهداف افزایش ساخت و ساز و اشتغالزایی در خوزستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *