اولویت حکومت سیزدهم بر توجه به تولیدی و ساخت و ساز داخلی است

توجه به صنعت و تولید داخل سیاست اولویت‌دار دولت سیزدهم است

0 نظر


در حاشیه بازدید از شرکت ایران وسایل نقلیه دیزل، «محسن منصوری» معاون اجرایی رییس‌جمهور، اظهاراتی داشت که بر تأکید بر توجه ویژه به حوزه تولیدی و ساخت و ساز داخل و تشویق به ساخت و ساز داخلی تاکید داشت. او به رشد و شکوفایی صنایع تولیدی و موفقیت مجموعه ایران وسایل نقلیه دیزل در ساخت و ساز آلاینده‌ها‌کم‌تر اتوبوس‌های برقی و افزایش ساخت و ساز تا ۱۸ هزار دستگاه اشاره کرد. همچنین، اظهار کرد که باید به ساخت و ساز داخل اولویت داده شود و از بازرگانی بین‌الملل خودروهای خارجی کاست. او همچنین اشاره کرد که برای موفقیت بیشتر در حوزه ساخت و ساز، باید همه جوانب توان ساخت و ساز داخلی فعال شود.

به گزارش دیجیاتور، «محسن منصوری» معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت ایران وسایل نقلیه دیزل با اشاره به کیفیت قابل قبول اتوبوس برقی ساخت و ساز داخل اظهار کرد: برخی سازماندهی شهری‌ها به علت هزینه و قیمت تمام شده، محصول خارجی را ترجیح دادند که با برگزاری جلسه فنی، ساخت و ساز داخل را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از روابط حکومتی‌های اولویت‌دار حکومت سیزدهم، توجه ویژه به حوزه تولیدی و ساخت و ساز داخل است گفت: در مدتی که از عمر حکومت سیزدهم می‌گذرد بسیاری از صنایع به رشد و شکوفایی دست یافته اند. یکی از کارخانه‌ها، مجموعه‌ها و حوزه‌های بزرگ تولیدی که جز صنایع بزرگ کشور محسوب می‌شود و در چند سال اخیر توانسته به رشد و شکوفایی از نظر شاخص‌های کمی و کیفی دست یابد مجموعه ایران وسایل نقلیه دیزل است به طوری که ساخت و ساز آن از ۲ هزار دستگاه در عرض سه سال به ۱۸ هزار دستگاه رسیده است.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: سال گذشته حدود ۳ هزار نفر در این مجموعه جذب جدید شده اند؛ حکومت و مجموعه مدیریتی به صورت جهادی پای کار بوده‌ اند و حتی فکر می‌کنیم که ظرفیت ساخت و ساز با توجه به زیرساخت‌ها می‌تواند دو برابر شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: از اتفاقات بسیار مهمی که در شرکت ایران وسایل نقلیه دیزل افتاده، ساخت و ساز خودروهای برقی مانند اتوبوس برقی است که مطالبه مردمی بوده زیرا مشکلات زیست‌محیطی در بسیاری از کلانشهرها وجود دارد به خصوص در استان و شهر تهران؛ از چند ماه گذشته ساخت و ساز اتوبوس برقی در این مجموعه شروع شده محصولی فنی با کیفیت بسیار مناسب که همه آزمون‌های استاندارد را گذرانده و به بعضی از سازماندهی شهری‌ها هم تحویل شده و بازخورد مناسبی هم داشته است.

منصوری ادامه داد: مجموعه وزارت کشور هم برای حمایت از ساخت و ساز به میدان آمده و قرارداد جامعی را با ایران وسایل نقلیه دیزل برای خرید اتوبوس، کمپرسی، کامیون، ون و سایر محصولات منعقد کرده است؛ برخی از سازماندهی شهری‌ها به صورت مستقیم از این شرکت، اتوبوس خریداری کرده‌اند و برخی نیز به دلایلی هنوز مراجعه نکرده‌اند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: علت مراجعه‌نکردن برخی از سازماندهی شهری‌ها ممکن است به این دلیل باشد که در بررسی‌های به‌ عمل آمده بازرگانی بین‌الملل خودروهای خارجی را از لحاظ مالی مقرون به صرفه بدانند که بررسی این امر مستلزم برگزاری یک جلسه کارشناسی فنی به میزبانی معاونت اجرایی رییس‌جمهور با حضور سازماندهی شهری‌ها و تولیدکنندگان داخل است.

وی افزود: معتقدیم باید میزان ساخت و ساز افزایش پیدا کند و در حال حاضر ایران وسایل نقلیه دیزل برای بسیاری از سازماندهی شهری‌ها در حال ساخت و ساز است و به سه کلان‌شهر هم اتوبوس‌ها تحویل داده شده، منتهی اعتقاد داریم ساخت و ساز باید افزایش پیدا کند.

منصوری ادامه داد: به دلیل نیاز چند ده هزار دستگاهی به اتوبوس و انواع خودروها در سراسر کشور، در مرحله نخست ممکن است تعدادی از نیاز کشور از طریق بازرگانی بین‌الملل تأمین شود تا شرایط متعادل شود، اما در گام اول باید همه ظرفیت ساخت و ساز داخل را فعال کنیم و آنچه را که نتوانستیم از طریق بازرگانی بین‌الملل تأمین کنیم.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: به عنوان روابط حکومتی کلی معتقدیم آنچه که در کشور توان ساخت و ساز آن از نظر کمی و کیفی وجود دارد باید ساخت و ساز داخل و خرید از خودروسازان داخلی در اولویت باشد.


محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که ساخت و ساز آتوبوس‌های برقی در ایران وسایل نقلیه دیزل با کیفیت مناسب انجام شده و برخی سازماندهی شهری‌ها این محصولات را ترجیح داده‌اند. او افزود که توجه به تولیدی و ساخت و ساز داخل از اولویت‌های حکومت سیزدهم است و ایران وسایل نقلیه دیزل توانسته به رشد و توسعه قابل توجهی دست یابد. او همچنین اعلام کرد که تعداد نیروهای جدید در مجموعه ایران وسایل نقلیه دیزل جذب شده است و ظرفیت ساخت و ساز این مجموعه می‌تواند دو برابر افزایش یابد. از سوی دیگر، اتوبوس‌های برقی ساخت و ساز شده در این شرکت بازخورد مثبتی از سازماندهی شهری‌ها دریافت کرده‌اند و وزارت کشور هم قراردادی برای خرید این محصولات از ایران وسایل نقلیه دیزل منعقد کرده است. به علاوه، منصوری بیان کرد که برای فعال‌سازی ظرفیت ساخت و ساز داخل و تامین نیازهای کشور، باید از بازرگانی بین‌الملل کاسته و بر روی ساخت و ساز داخلی تاکید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *