حفظ تنوع سلیقه / پیامک شهرهای دیگر به تهران

تنوع سلیقه را همچنان حفظ کنیم/ پیامک شهرهای دیگر برای شبکه تهران


در این متن، زینب پورابراهیم، مجری تلویزیون، درباره اهمیت جذب مخاطب و رعایت تنوع سلایق در برنامه‌های تلویزیونی صحبت می‌کند. او بر اهمیت حضور مردم در رأی‌گیری و نقش صدا و سیما در جلب توجه آن‌ها تأکید دارد. پورابراهیم به تأثیر جوانان در فضای اجرایی تلویزیون اشاره کرده و اهمیت حفظ جایگاه پیشکسوتان در رسانه را برجسته کرده است. او درباره ریزش مخاطب و تأثیر تغییرات شبکه تلویزیونی نیز صحبت کرده و بر اهمیت ارتباط با مخاطبان تاکید دارد. به طور کلی، این متن درباره ارزش‌ها و چالش‌های موجود در عرصه رسانه‌ها و تلویزیون در جذب و حفظ مخاطبان و ارتباط با آن‌ها صحبت می‌کند.

زینب پورابراهیم مجری تلویزیون با اشاره به شنیدن آرای مختلف مردم در برخی از برنامه ها در ایام رأی‌گیری به خبرنگار دیجیاتور بیان کرد: ما جذب مخاطب نخواهیم داشت مگر اینکه مخاطب بتواند خود را در برنامه های تلویزیونی ببیند. او اگر خود را روی آنتن نبیند یا حرفش را نشوند جذب رسانه دیگری می شود.

وی اضافه کرد: باید بتوان تنوع سلایق را در برنامه سازی رعایت کرد، گاهی نظرات مخالفان حتی باعث می شود ما پویاتر شویم و ببینیم عیب های کارمان کجاست و پاسخ به این چالش ها می تواند به ما کمک کند.

حیات صدا و سیما وابسته به مردم

این مجری تلویزیون در ادامه به روز ۱۱ اسفند اشاره و بیان کرد: روز رأی‌گیری خواستار حضور همه مردم شدیم تا یک امر ملی را محقق کنند. صدا و سیما هم حیاتش وابسته به این مردم است، موضوعات ملی مثل اقتدار و آرمان ها و اهداف ملی از مجرای صدا و سیما برای مخاطب ارایه می شود که باید مخاطبش هم ملی باشد و باید این تنوع سلایق و دیدگاه ها را که در روز رأی‌گیری ۱۱ اسفند به پای صندوق های رای آمدند همچنان برای تلویزیون حفظ کنیم.

پورابراهیم درباره اینکه چقدر چهره های تازه در حوزه اجرا حضور دارند که ممکن است برخی کار حرفه‌ای را هم بلد نباشند؟ گفت: اینکه میدان دهیم به جوانان کار مهم و زیبایی است و اصلا به ما هم میدان دادند که وارد شدیم و به پیشکسوت های ما هم میدان داده بودند که وارد این عرصه شدند. به نظرم همیشه داشتن رقبای جوان و تازه نفس با فکر و سبک جدید خوب است و می تواند انگیزه بخش باشد.

وی اضافه کرد: با این حال باید دید واقعا برخی از کسانی که در حوزه اجرا حضور دارند رقیب محسوب می شوند و آمده اند تا فضای تلویزیون را چابک تر و پویا تر کنند یا بالعکس است؟ آیا اینها به جذب مخاطب کمک می کنند یا خیر؟ یک نکته مهم این است که بالاخره کسانی که سال های سال آنتن داشته اند و در بحران ها هم سازماندهی رسانه را بلد بودند و همیشه توانسته اند محبوب مخاطب باشند باید در رسانه جایگاه داشته باشند وگرنه رسانه دچار ریزش مخاطب می شود.

«به خانه برمی گردیم» دچار ریزش شد؟

مجری «به خانه برمی گردیم» درباره استانی شدن شبکه پنج بیان کرد: ما در تلویزیون برنامه هایی داریم که قدمت دار هستند و جزو برنامه های شناخته شده برای مردم هستند.

وی با اشاره به این برندها عنوان کرد: برخی از برنامه های نام تجاری و قدمت دار تلویزیون در شبکه پنج سیما بوده اند که در حال حاضر شبکه تهران نامیده می شود. «تهران بیست» و «به خانه برمی گردیم» برنامه های قدمت داری هستند که مردم می شناسند و از شهرهای مختلف اینها را دنبال می کردند. اما این برنامه ها زمانی که شبکه پنج استانی شد از دسترس خارج شدند چون شبکه از ردیف تی اس خارج شد.

وی اضافه کرد: من خاطرم است خیلی ها از شهرستان تماس می گرفتند که می خواهند «به خانه برمی گردیم» را ببینند و دیدیم که به فاصله یک روز این شبکه دوباره به جایگاه خود برگشت اما دوباره در نهایت اعلام شد که شبکه پنج باید برای رأی‌گیری استانی شود و حالا شماره کانال آن هم تغییر کرده است و از شبکه پنج به ۱۹ یا ۲۰ رفته است.

پیامک‌های شهرها و استان‌های دیگر برای برنامه‌های شبکه تهران

وی با اشاره به علاقه مردم به برنامه های شبکه یادآور شد: برای من جالب است که برنامه های این شبکه از شهرها و استان های دیگر مخاطب زیادی دارند و به طور مثال تهیه کننده «سلام تهران» زمانی به آمار بالای مخاطب استان های دیگر که به برنامه پیامک می زدند، اشاره می کرد. او می گفت با اینکه این شبکه استانی شده است اما پیامک ها همچنان ادامه دارد که شاید بخشی از این مخاطبان برنامه را از تلوبیون دریافت می‌کنند.

پورابراهیم درباره اینکه چقدر ریزش مخاطب داشته اند، بیان کرد: ریزش مخاطب داریم اما نه به این معنا که مخاطب کامل ریزش کرده باشد چون مخاطب برنامه ما مخاطب وفادار است. ریزش به آن معنا نبوده است اما ما با این کار تلویزیون را از مخاطب خود گرفتیم، به ویژه از بیننده ای که مخاطب صدا و سیما بوده است و من تا این لحظه با این تصمیم دستاوردی برای مدیران نمی‌بینم که این اتفاق را مثبت ارزیابی کنیم.

وی در پایان بیان کرد: قبل از اینکه شبکه تهران جایگاهش تغییر کند هیچ یک از مدیران مان به ما این نکته و دلیل تغییر کانال را نگفتند، حتی نمی دانم مدیران مان می دانستند یا خیر.


متن بیانیه زینب پورابراهیم مجری تلویزیون درباره شنیدن آراء مختلف مردم در برنامه‌های انتخاباتی و نیاز به تنوع سلایق در برنامه‌های تلویزیونی، اهمیت حضور همه مردم در امور ملی و وابستگی حیات صدا و سیما به مردم بیان کرد. او همچنین به اهمیت حفظ جایگاه پیشکسوتان و رقابت با کسانی که در حوزه اجرا حضور دارند، اشاره کرد و نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود افزود. در نهایت، او به ریزش مخاطب و انتقال شبکه‌های تلویزیونی از ردیف تی‌اس به شبکه‌های استانی اشاره کرد و مخاطبان وفادار برنامه‌های تلویزیونی را بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *